9 500 läst ·
4 svar
10k läst
4 svar
Biltema Dyckertpistol Ga16, men den gör fula hål i listen??
Hej,
Köpte en dyckertpistol Ga16 15540 på Biltema. men är inte nöjd med resultatet. Jag får stora hål (ca 1,5 x 3 mm) från stiftet som trycker ner dyckert. Har aldrig använt denna typ av verktyg innan, så det kan vara ett handhavande fel. Tycker jag har försökt att justera det jag kan.
Så frågan är ska inte bara lite av huvudet synas av dyckerten? Kan man justera hur långt ner stiftet ska slå? Eller är inte Biltemas dyckertpistol bra nog ens för en hobby snickare?
Köpte en dyckertpistol Ga16 15540 på Biltema. men är inte nöjd med resultatet. Jag får stora hål (ca 1,5 x 3 mm) från stiftet som trycker ner dyckert. Har aldrig använt denna typ av verktyg innan, så det kan vara ett handhavande fel. Tycker jag har försökt att justera det jag kan.
Så frågan är ska inte bara lite av huvudet synas av dyckerten? Kan man justera hur långt ner stiftet ska slå? Eller är inte Biltemas dyckertpistol bra nog ens för en hobby snickare?
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Det brukar bero på att slagstiftet är bredare än huvudet på dyckerten.
Jag slipade ned stiftet till ~2mm och då minskade den synliga skadan.
Det är också mkt viktigt att hålla pistolen helt parallet mot trästycket, det minskar skadorna.
Köpte senare en beg Senco som spikar klockrent från start. Fick byta lite oringar bara.
Jag slipade ned stiftet till ~2mm och då minskade den synliga skadan.
Det är också mkt viktigt att hålla pistolen helt parallet mot trästycket, det minskar skadorna.
Köpte senare en beg Senco som spikar klockrent från start. Fick byta lite oringar bara.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden