4 477 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
bilmaskin
Åk och hyr en bamseHilti så är det gjort på ett nafs, vill du köpa beggat så kolla på blocket som sagt:
http://www.blocket.se/view/6731269.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6731269.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
Well, Kobra inhomhus blir kanske lite "gasigt"
Jag har aldrig använt den omtalade Kobran själv däremot har jag av flera blivit avrådd att använda den då den verkar ha en förmåga att trilskas.
Jag brukar hyra från Tidermans och för lättare jobb Hilti 905 och för tyngre jobb, som just nu med 10cm platta och lite större yta en tyngre Bosch GSH27. Bägge 230V.
Kan också varmt rekommendera en luftrenare. Har en i källaren (kap 1000m3/h) just nu för jobbet där och det är en brutal skillnad även fast jag endast cirkulerar luften och inte trycker ut den (vill inte dra in mer vinterkyla i källaren än nödvändigt). Innan jag hade den gick det ju f-n inte att andas därnere...
Jag brukar hyra från Tidermans och för lättare jobb Hilti 905 och för tyngre jobb, som just nu med 10cm platta och lite större yta en tyngre Bosch GSH27. Bägge 230V.
Kan också varmt rekommendera en luftrenare. Har en i källaren (kap 1000m3/h) just nu för jobbet där och det är en brutal skillnad även fast jag endast cirkulerar luften och inte trycker ut den (vill inte dra in mer vinterkyla i källaren än nödvändigt). Innan jag hade den gick det ju f-n inte att andas därnere...
Hyr en stor maskin, som t.ex. Hilti TE905. Bättre att ha pulver och inte behöva det, än att behöva det och inte ha...
Luftrenare är suveränt att ha, men framför allt en dammsugare i klass med Dustcontrol DC 2500. Lite dammsugande emellanåt gör det mycket lättare att se vart man bilar och även denna kan du hyra från bl.a. Cramo.
Om du blöter golvet så lär det bara hjälpa på ytan och om du dränker golvet så får du geggamojja. Näe, det är bättre att lägga pengarna på hyra av en dammsugare, än hyra av en avfuktare..
Luftrenare är suveränt att ha, men framför allt en dammsugare i klass med Dustcontrol DC 2500. Lite dammsugande emellanåt gör det mycket lättare att se vart man bilar och även denna kan du hyra från bl.a. Cramo.
Om du blöter golvet så lär det bara hjälpa på ytan och om du dränker golvet så får du geggamojja. Näe, det är bättre att lägga pengarna på hyra av en dammsugare, än hyra av en avfuktare..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden