1 779 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Billigaste huset med dessa krav, snälla hjälp!
Vi vill inte lägga allt för mycket pengar på vårt boende. Vi vill ha ett hus på minst 150 m2, gärna 1,5 plan. Planlösningen spelar inte jättestor roll men krav är att det ska vara öppet mellan kök och vardagsrum och vardagsrum i vinkel. Fönstren får inte vara supersmå. Uppe behöver vi tre sovrum. Gärna två badrum med klinker och kakel och i det stora ett bubbelbad. Resten spelar inte jättestor roll. Hur billigt kan man komma undan?
Hus kostar 10-20 tusen kronor/m². Det lägre priset förutsätter att du gör precis allt jobb själv och att du kan köpa material till underpriser, till exempel begagnat. Det högre är ett mer normalt hus, där anställd personal gör det mesta jobbet.
Detta är själva huset. Först ska du ha en tomt, och den ska beredas på något sätt. Det kan kosta precis vad som helst.
Detta är själva huset. Först ska du ha en tomt, och den ska beredas på något sätt. Det kan kosta precis vad som helst.
Jo, förvisso. I en riktig avkrok kan du kanske få ett önskat hus för 300000. Men eftersom frågan var ställd på forumet "Byggahus.se" så förutsatte jag att trådskaparen var inställd på att just bygga det önskade huset.-MH- skrev:
Två hus i det billigare segmentet som jag tycker är fina och som har det mesta av det du beskriver är. Villa Nybro från Smålandsvillan och Staffansgården från Hjältevadshus. De är dock lite större än 150m2. Hus med vinkel brukar ofta bli lite större tycker jag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Första huset! Hur målar jag bäst dessa fönster och altandörr, går det?
Fönster & Dörrar -
Kan dessa ledningar vara varm/kallvatten eller har det hört ihop med oljepannan som suttit i huset förut?
Vatten & Avlopp -
Kan man se om dessa takstolar är självbärande eller om väggarna är bärande i huset?
Tak & Vind -
Billigaste modulhuset?
Hustillverkare -
Billigaste Älvsbyhuset, kostnad?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.