16 085 läst ·
5 svar
16k läst
5 svar
Billiga Tyska fönster??
Hej på Er!
Någon som har erfarenhet av de billiga tryska fönster som importeras till Sverige nu??
Det finns några på Blocket.se som säljer dessa billigt, någon som vet om de e bra?
De jag tittar på kommer från en tillöverkare i Tyskland som heter Metth.
Fönster och karm är helt i aluminium utan trä, SYNPUNKTER???
Nackdelen som jag ser det är att de är inåtgående, kanske börjar det bli vanligare?????????
MVH Rickard
Någon som har erfarenhet av de billiga tryska fönster som importeras till Sverige nu??
Det finns några på Blocket.se som säljer dessa billigt, någon som vet om de e bra?
De jag tittar på kommer från en tillöverkare i Tyskland som heter Metth.
Fönster och karm är helt i aluminium utan trä, SYNPUNKTER???
Nackdelen som jag ser det är att de är inåtgående, kanske börjar det bli vanligare?????????
MVH Rickard
Vi har köpt dessa fönster och de verkar bra! Har än så länge bara satt upp två stycken i sovrummet men vi har inget att klaga på. Inget trä så långt ögat ser i dessa fönsterna. De är inåtgående ja och detta tycker inte jag är nåt större problem. Har en massa fönster som står och väntar på att bli uppsatta, får vi väl göra när vi orkar hihi!
Hej, och Tack för ditt svar!!
Det va ju trevligt att ni har positiva erfarenheter än så länge.
Jag tror jag skall våga satsa på dessa jag med, hoppas bara färgen håller.
Är era karmar ihåliga med bara luft i eller är det trä inåti?
De jag skall köpa är helt ihåliga i karmen.
MVH Rickard
Det va ju trevligt att ni har positiva erfarenheter än så länge.
Jag tror jag skall våga satsa på dessa jag med, hoppas bara färgen håller.
Är era karmar ihåliga med bara luft i eller är det trä inåti?
De jag skall köpa är helt ihåliga i karmen.
MVH Rickard
Hej Rickard!
Så vitt jag vet är fönsterna inuti av nån slags plast typ pvc, är de du ska köpa verkligen ihåliga inuti?
Jag hoppas också färgen håller, har vitt nu och det verkar hålla än så länge.
Det är skönt att veta att man inte behöver måla dessa fönster!
Var ska du köpa dina fönster? För om du bor i Skåne kan jag rekomendera Briss Byggimport. De har alltid rabatt och beroende på hur mycket man handlar för får man procentuell rabatt. Kolla in Start
Så vitt jag vet är fönsterna inuti av nån slags plast typ pvc, är de du ska köpa verkligen ihåliga inuti?
Jag hoppas också färgen håller, har vitt nu och det verkar hålla än så länge.
Det är skönt att veta att man inte behöver måla dessa fönster!
Var ska du köpa dina fönster? För om du bor i Skåne kan jag rekomendera Briss Byggimport. De har alltid rabatt och beroende på hur mycket man handlar för får man procentuell rabatt. Kolla in Start
Hej Tessan och stort tack för tipset med Briss!!
Jag va uppe på hans firma i Löddeköpinge och tittade på både glasdörr och fönster där och har nu bestämt mig att köpa dessa.
Otroligt stabila konstruktioner som ger ett gediget intryck.
De består som du sa av plaststomme, tydligen kopsoitplast och sen är de klädda ut och invändigt med aluminiumprofiler som är lackerade.
15 års garanti!!!!!!!
MVH Rickard
Jag va uppe på hans firma i Löddeköpinge och tittade på både glasdörr och fönster där och har nu bestämt mig att köpa dessa.
Otroligt stabila konstruktioner som ger ett gediget intryck.
De består som du sa av plaststomme, tydligen kopsoitplast och sen är de klädda ut och invändigt med aluminiumprofiler som är lackerade.
15 års garanti!!!!!!!
MVH Rickard
Hej Racerbygg!
Jaså, det blev fönster från Lödde? Trevligt! Vi har ju i nuläget bara satt upp två fönster i ett sovrum men de är bra!
Vi har en drös med fönster ståendes som ska monteras, får väl göra det inom det snarasre!
Ja, 15 års garanti låter inte helt fel, det negativa med dessa fönster eller slu överhuvudtaget är att man ser att de är av annat material än trä men det kan man leva med tycker jag!
Jaså, det blev fönster från Lödde? Trevligt! Vi har ju i nuläget bara satt upp två fönster i ett sovrum men de är bra!
Vi har en drös med fönster ståendes som ska monteras, får väl göra det inom det snarasre!
Ja, 15 års garanti låter inte helt fel, det negativa med dessa fönster eller slu överhuvudtaget är att man ser att de är av annat material än trä men det kan man leva med tycker jag!
Klicka här för att svara