Erfarenhet med billigt kakel som finns ex på Hornbach på 69 kr/kvm? ok? eller är det värt att lägga 300-400 kr på ex Höganäs?

Vi har satt vitt standardkakel för 49 kr/kvm i vårt nya badrum i stugan. Ska man hålla sig till standardkakel och inte specialkakel med speciell form och färg ser jag ingen egentlig anledning till att gå på det dyra alternativet. Klinkret hamnade på 200 kr/kvm.

Det billigare kaklet kan dock ha en tunnare glasyr och är sällan, eller aldrig kantglaserad. Är det bara ett par kakelrader mellan bänk och skåp är det ju i och för sig ingen större kostnad att slänga upp dyrkakel.

som väggkakel är det helt OK med billigare alternativen. Ska glasyren vara vitt så kan man ju inte lägga den tunnare för då blir det inte vitt, tror jag. Inte ens dom dyra är kantglaserade när jag tittade sist :).
gaia

Har också använt billigt kakel (fr Bauhaus) 39 kr/m2 helkaklade badrummet i källaren å frun kom överens om att vi skulle ha vita, blanka 25x25. Har inte haft några problem med det. Klinkers på golvet har vi däremot valt dyrare sorter av, vill ha en annan kvalitet där man går och har golvvärme.

H
När vi skulle om badrummen var vi överallt och tittade, såg billigt, dyrt och svindyrt kakel och klinkers. Svenska kakel har bra kvalitet och det är prisvärt. Finns både billigt och lite dyrare. Vi köpte allt vårt kakel och klinkers där, dessutom var Svenska kakel den enda butik där vi hittade vad vi sökte. Vi köpte kakel från 100,00 - 532,00/m2, det dyraste var ett 12 mm tjockt klinkers.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.