21 735 läst ·
19 svar
22k läst
19 svar
Billiga elverk runt 2,5 KW
Jag köpte en 12 -220 volts omvandlare som drev cirkulationspumpen.Hade strömavbrottet varat längre så hade jag kopplat in frysen till den med.
Då hade jag fått ha bilen som strömkälla men det hade räckt med ett par timmar så hade frysen varit kall igen
Då hade jag fått ha bilen som strömkälla men det hade räckt med ett par timmar så hade frysen varit kall igen
jag är förvånad hur bra mitt Kipor 2500 elverk har fungerat, använder det under mitt husbygge. Men häromdagen la det av
och jag som alltid haft god hand med maskiner.
Jag kollade allt, flottörhus, bränsleslangar, luftfilter, men allt var rent och snyggt. Jag skakade på det, och så gick det igen några timmar. Intruktionboken kunde jag inte hitta, och vem behöver egentligen en sådan ;D Funderade på ett nytt, och såg att Rusta tog emot beställningar på ett diesleverk 5 kW för 3.800:-. Men jag kollade även i Drifts o Unders katalog, och där lästa jag att Kipors hade oljevakt :-? Ahaa, upp med elverket, och mycket riktigt, oljan va slut
Tänk va dom kan, kineserna.
Jag kollade allt, flottörhus, bränsleslangar, luftfilter, men allt var rent och snyggt. Jag skakade på det, och så gick det igen några timmar. Intruktionboken kunde jag inte hitta, och vem behöver egentligen en sådan ;D Funderade på ett nytt, och såg att Rusta tog emot beställningar på ett diesleverk 5 kW för 3.800:-. Men jag kollade även i Drifts o Unders katalog, och där lästa jag att Kipors hade oljevakt :-? Ahaa, upp med elverket, och mycket riktigt, oljan va slut
Ja det som inte håller måttet är oftast lagren i kinesmaskinerna, oavsett typ av maskin.saturnus2 skrev:
Annars är det inte mycket som kan strula på just ett elverk, en simpel motor och en ännu simplare generator
Har kollat lite globalt och just den motorn som sitter i min maskin är väldigt vanlig i mobila pumpar ,mm. som används av brandkårer och dylikt i USA/Canada, så helt kass är den nog inte..?
Från välsorterade elgrossister, eller som i vårt fall direkt från en återförsäljare.anders.bostrom skrev:
tex Siemens,Lenze,Mitsubishi,ABB,Demag,SEW,osv..
Jag jobbar med elautomation, som konstruktör/inköpare bla, vilket kanske är lite orättvist mot er andra, för normalt så är det dyra grejer :-/
Lite info:
http://www.elektroskandia.se/catalog.aspx?cid=25&hid=999&uid=4955&pid=22723#pnlPDetails
http://www.lenze.se/download-filer/8200smd_1fas_sv.pdf
Klicka här för att svara