7 311 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Billiga bänkskivor?
Jag har tänkt göra en "minirenovering" av ett kök. Idag är köket både fult och halvdant planerat, så tanken är att göra en rejäl ombyggnation när det finns budget till det. Men det ligger några år bort, i bästa fall.
Så för att inte bli galen till dess tänkte jag göra en mindre uppfräschning med kakel, ny diskho och nya bänkskivor. Planen är lågbudget, det ska bli fräscht, inget drömkök.
Jag har sett att Rusta säljer bänkskivor i ek till lågpris, 599 för 1800x600x26 mm, är det någon som har erfarenhet av dem? Eller tips på andra billiga skivor?
Så för att inte bli galen till dess tänkte jag göra en mindre uppfräschning med kakel, ny diskho och nya bänkskivor. Planen är lågbudget, det ska bli fräscht, inget drömkök.
Jag har sett att Rusta säljer bänkskivor i ek till lågpris, 599 för 1800x600x26 mm, är det någon som har erfarenhet av dem? Eller tips på andra billiga skivor?
Erfarenhet har jag väl inte av exakt dem, men väl av andra liknande skivor.
Kvaliteten finns det inget att anmärka på, så det är bara frågan om vad du tycker om utseendet (billigare skivor är i regel hoplimmade av mindre bitar).
Dessutom behöver träskivor oljas ibland och man får vara lite försiktig om man sätter blöta saker, framförallt metall, på dem, annars får man svarta märken.
Träskivor kan man sedan "renovera" med sandpapper, om/när de börjar se för tråkiga ut.
Kan du leva med detta, så är det nog bara att köra.
/ Fredrik
Kvaliteten finns det inget att anmärka på, så det är bara frågan om vad du tycker om utseendet (billigare skivor är i regel hoplimmade av mindre bitar).
Dessutom behöver träskivor oljas ibland och man får vara lite försiktig om man sätter blöta saker, framförallt metall, på dem, annars får man svarta märken.
Träskivor kan man sedan "renovera" med sandpapper, om/när de börjar se för tråkiga ut.
Kan du leva med detta, så är det nog bara att köra.
/ Fredrik
jag köpte andrasortering på bauhaus, stavlimmad ask, blev fint. tyvärr var lägenheten uthyrd ett halvår till några idioter som inte torkade av bänken när de spillt vatten på den, så det såg inte så kul ut efter det, fibrer som rest sig och allmänt risigt skick. Efter en slipning och oljning så blev det helt ok igen.
Klicka här för att svara