Någon som känner till någon billig och bra trädgårdsarkitekt i Skåne? Har hört på Flyinge plantshop men vill höra med fler.

Tja, vad är billigt för dig?
Man får ju inte mer än vad man betalar för...
Det brukar dock inte vara ritningen (landskapsingenjör eller landskapsarkitekt) som är det dyra utan växter och annat material (sten t ex).
Kolla med Tengwalls http://www.tengwalls.se/ i Malmö!

Lycka till!

Sök på nätet - det finns fler i omgivningen ;). Så riktigt som m1nn13 skriver - man får det man betalar för dvs en utbildad landskapsarkitekt har dubbelt så lång utbildning och blir följaktligen dyrare. Någon som har kortare men just trädgårdsspecifik utbildning kan vara lika bra.

Det viktigaste är inte frågan om tips om billigt råd utan frågan om att finna någon som passar just dig och som kan omsätta dina tyckanden och behov till den specifika Hoffsan-trädgården du vill ha!

Självklart vet jag att det är materialet till trädgården som är det dyra men nu är det en bra ritning jag är ute efter till ett bra pris.
Jag har redan varit inne på nätet och kollast runt på de flesta arkitekter. Vissa har skrivit ut pris andra inte. Och det skiljer sig rätt rejält i pris, särskilt när det gäller arkitektens tim pris utöver de andra kostnaderna.
Tack för tipsen

Hej!

Har inget förslag på arkitekt men går och undrar lite i samma banor som du just nu. Vi har pratat med en person som tror att priset för en ritning (exkl materialet) kommer kosta ca 12-15 tkr inkl moms max. Tomten är 1275 kvm. Har ingen aning om det är dyrt eller billigt. Hur ligger det priset till mot de jämförelser som du gjort?

Om det gäller en plan mark utan specifika problem bör du kunna få en grundritning för ca 6.000 SEK inkl moms exkl besök på plats inkl ngn timmes genomgång med arkitekten.

HPE skrev:
Hej!

Hur ligger det priset till mot de jämförelser som du gjort?
Det var dyrt enligt de prisuppgifter jag har fått.
De som har varit billigast hittils har varit Flyinge plantshop.

En kul och billig idé är ju att fråga någon trädgårdsförening i närheten. Där finns det oftast många som brinner för just trädgårdsplanering och växtval och kanske just någon som är villig att rita ett förslag för en mindre kompensation.

Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.