40 061 läst ·
33 svar
40k läst
33 svar
Billig & bra garageport, finns det?
Bad uttryckligen om ett ordererkännande via mail och fick det den 1:e september och i det ordererkännandet står det leveranstid ca 5-6 veckor.
har inte betalt något. har inte skrivit på något dokument heller men har lagt en beställning på porten skriftligen via mail, men då säljaren hela tiden pratat om 5-6 veckor var det naturligtvis det jag utgick från och detta står även i orderbekräftelsen från säljaren som sagt..
har inte betalt något. har inte skrivit på något dokument heller men har lagt en beställning på porten skriftligen via mail, men då säljaren hela tiden pratat om 5-6 veckor var det naturligtvis det jag utgick från och detta står även i orderbekräftelsen från säljaren som sagt..
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Med tanke på att du fått ett ordererkännande som utryckligen säger leveranstid 5-6 veckor och denna tid har passerats så har du möjligheter anser jag. Prisnedsättning är något jag själv skulle valt att gå vidare med. Prisnedsättning och leveverans med det samma. Vill de inte sänka priser eller kan de inte leverera omedelbums skulle jag hota med en hävning.
Om jag räknat rätt så har de dragit över tiden med två veckor och som det låter på dig så får du inget mer exakt besked av dem. Ryt till mot dem så ska du se att det händer något.
Vi svenskar är för passiva, vi har rätt att kräva besked och att få saker på utlovad tid av leverantörer. Precis lika stor rätt har vi som leverantörerna har att kräva betalning. Stå på dig,
Om jag räknat rätt så har de dragit över tiden med två veckor och som det låter på dig så får du inget mer exakt besked av dem. Ryt till mot dem så ska du se att det händer något.
Vi svenskar är för passiva, vi har rätt att kräva besked och att få saker på utlovad tid av leverantörer. Precis lika stor rätt har vi som leverantörerna har att kräva betalning. Stå på dig,
Det har ju gått några år sedan detta inlägg och grävaren kanske inte är aktiv här längre. Men om så skulle vara fallet, är du fortfarande nöjd med din Osbyport? Jag står i begrepp att välja garageport och hittar inte så många recensioner, varken bra eller dåliga. Men det verkar vara en prisvärd port i jämförelse med många andra fabrikat. Om någon annan har erfarenheter av en Osbyport får ni gärna berätta om det.G grävaren skrev:Om det funkar skulle jag rekommendera en bred port istf. 2 smala. Jag var på mässan i malmö och jämförde portar från många olika leverantörer. Det blev en port från TF i Osby AB www.osbydorren.com. Samma kvalitet som Crawford industriport. Min port heter classic 4300S Clopay3050 x 2140 mm med motor och fjärrkontroll och torsionsfjädrar. Kostade 15500kr inkl moms och frakt
Jag sålde huset för ett antal år sedan och vet att porten funkade mycket bra under den tid som jag hade den. Det är en gedigen port, att jämföra med andra leverantörers industriportar.G gullegrizen skrev:Det har ju gått några år sedan detta inlägg och grävaren kanske inte är aktiv här längre. Men om så skulle vara fallet, är du fortfarande nöjd med din Osbyport? Jag står i begrepp att välja garageport och hittar inte så många recensioner, varken bra eller dåliga. Men det verkar vara en prisvärd port i jämförelse med många andra fabrikat. Om någon annan har erfarenheter av en Osbyport får ni gärna berätta om det.
Klicka här för att svara