Satt och läste dn nu på morgonen och såg annonser för Bosch gersågar:

Den gröna (PCM 8S) inkl bord för 2595:- på Bauhaus.
Den blå (GCM 8S) med sågbord (GTA 3700) för 4595:- på Bygg-Ole.

Det är ju inte annat än att man förbannar att man bor i lägenhet.
 
jonmo skrev:
Det är ju inte annat än att man förbannar att man bor i lägenhet.
Ähh, låt inte det hindra dig! Klart du ska ha en kap/ger ändå!
 
Det är bara att köpa, jag hade min kap-/gersåg stående i vardagsrummet i flera månader innan jag tog med den i stugan, du kan ha som projekt att bygga en friggebod till att börja med som du sen kan förvara den i :D
 
Kan man leva utan en ;-)
 
Problemet är att jag _verkligen_ inte kan motivera inköpet. Jag har inget jag ska göra inom de närmaste 2 åren, och om jag ska det kan jag använda min fars snickarbod med Robland multimaskin som grädde på kap/ger/band- och alla andra typer av sågar han har där.

Hus först, sen verktyg.
 
Allt går att motivera bara man vill, så köp en!

Jag har lyckats motivera mig själv att byta skruvdragare 9 gånger på 2,5 år så jag vet. :)
 
Du kan köpa till samma pris på amazon.co.uk, så det är nog inget problem att rusta snickarboa till en rimlig kostnad när du väl kommer så långt.
 
mycke_nu skrev:
Du kan köpa till samma pris på amazon.co.uk, så det är nog inget problem att rusta snickarboa till en rimlig kostnad när du väl kommer så långt.
Det var inte rätt svar! Motargument bör ha en egen tråd!
 
stilofunk skrev:
Det var inte rätt svar! Motargument bör ha en egen tråd!
:D:blushing::blushing:
 
Tanken är ju att vi ska stötta TS här, kom igen nu bröder ;-)
 
Med demokrati och högre löner kommer konsumtionen i Egypten garanterat gå upp. Om bara 1% av Kairos innevånare (180.000) skulle köpa en Gersåg, varav 10% en GSM 8S så skulle väntetiden bli flera år! Slå till innan valet i Egypten!
 
Nu har jag varit och tittat på GCM 8S då jag funderar på att byta ut min GCM 10. Subjektiva känns det som om detaljkvaliteten är sämre på den nyare 8S och sågdjupet mindre, men den har laser och med gejder så kapar den markant bredare stycken. Det jag saknar är sågbordet som ju kommer med "gratis".

Har Bosch börjat snika på konstruktionerna för att konkurrera på pris?
 
Redigerat:
Mikael_L
stilofunk skrev:
Det var inte rätt svar! Motargument bör ha en egen tråd!
På nåt annan forum.
Jag kan föreslå familjeliv, t.ex. :D
 
stilofunk skrev:
...
Har Bosch börjat snika på konstruktionerna för att konkurrera på pris?
Det är absolut min uppfattning att de gör på vissa produktgrupper.
 
Mikael_L skrev:
På nåt annan forum.
Jag kan föreslå familjeliv, t.ex. :D
Va f-n, sluta hoppa på mej!! Jag BER OM URSÄKT!! :blushing::blushing::blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.