Tjena min volvo v50 från 2009 har på nått sätt blockerats, så kan inte öppna bilen med fjärrkontroll eller med vanliga manuella nyckeln, har testat 2 fjärrkontroll ifall batteriet kanske tagit slut men det funkar inte, så jag kan inte komma in i bilen på något sätt, vad ska jag göra?
 
U
Är batteriet slut i själva bilen?
Använda nyckeln i förardörren borde dock alltid funka.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Är batteriet slut i själva bilen?
Använda nyckeln i förardörren borde dock alltid funka.
det är detta jag menar, har testat med vanliga nyckeln med den händer ingenting fast jag vrider nyckeln typ 90 grader
 
Ring en bärgare.
 
Ringa bilbärgare, de har olika till att försöka öppna någon dörr innifrån genom att bända upp ett hörn på en dörr.
 
En kollega låste en gång in sin nyckel i en gammal golf.
Där kunde vi hjälpas åt att bända upp dörren försiktigt och sen få ner en metallpinne med snöre på och få fatt i "knoppen" på låset. Som sagt var det ju en gammal bil så det kanske inte funkar på din, men kanske kan du få till nån variant?

Dörren tog ingen skada av det hela utan flexade glatt tillbaka 🙂
 
Demmpa Demmpa skrev:
Ringa bilbärgare, de har olika till att försöka öppna någon dörr innifrån genom att bända upp ett hörn på en dörr.
jo förstår det men finns det inga andra varianter än att bryta upp hela skiten
 
Är det batteri i bilen?
 
Kan den frusit fast? Om du vrider nyckeln max till ändläget, och drar riktigt kraftigt i dörren.
Hjälper inte det, så är det inga andra vägar in än att bända upp dörren enligt tidigare postade förslag.
 
idlld dududijdjddj idlld dududijdjddj skrev:
jo förstår det men finns det inga andra varianter än att bryta upp hela skiten
Behöver inte att bryta upp hela skiten för ett proffs att öppna den.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
idlld dududijdjddj idlld dududijdjddj skrev:
jo förstår det men finns det inga andra varianter än att bryta upp hela skiten
 
Düsseldorff
Jag tror att dörren frusit. Hände stup i kvarten på en S80 jag hade en gång i tiden. Kör kupévärmaren en timme eller så och prova igen.

Det är alltså inte is runt själva dörren utan det kryper in vatten i låsmekanismen som sedan fryser.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
R
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag tror att dörren frusit. Hände stup i kvarten på en S80 jag hade en gång i tiden. Kör kupévärmaren en timme eller så och prova igen.

Det är alltså inte is runt själva dörren utan det kryper in vatten i låsmekanismen som sedan fryser.
Hur tänkte du att han skulle köra kupévärmaren då han inte kommer in i bilen?😂
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Düsseldorff
R Rejäl skrev:
Hur tänkte du att han skulle köra kupévärmaren då han inte kommer in i bilen?😂
Det är en volvo från 2009, det är bara att stoppa i sladden till vänster om främre kofångaren.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
R
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är en volvo från 2009, det är bara att stoppa i sladden till vänster om främre kofångaren.
Har dom alla det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.