Glömde en sak, kolla så de passar. Finns många olika storlekar!
100 Ah i stlk 35*19*17 cm är en standard.

Kapsyl Kapsyl skrev:
Ta och syna ditt batteri efter produktionsnummer och dylikt. Googla sedan på dem så kommer du förmodligen att finna det under olika namn. Ofta köper maskintillverkare in såna varor, sätter sitt namn på dem och tar sedan hutlöst bra betalt för dem.
Så här ser batterierna ut. EuroGlobe 12V 100Ah AGM blybatteri med handtag och specifikationsetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Då ser du ju precis vad du ska ha om du vill ha "original": Euroglobe egc115-12

fins det inget företag som säljer renoverade batterier i sverige? kan vara värt att kolla efter

• Gilla
umeubbe
  • Laddar…
Tack för alla svar, nu ser jag att det finns liknande batterier till bättre pris, 10.000:- är mycket för en fattig pensionär så det gäller att hitta bästa priset, tack än en gång.

• Gilla
BigR och 2 till
  • Laddar…
U umeubbe skrev:
Jag tycker du ska gå och lägga dig igen och kliva upp på andra sidan sängen, då kanske med bättre humör.
Lite magstarkt när du ställer en fråga och får bra svar. Att du sen väljer att ifrågasätta ....... Den enda surkuken är du!

Men för att vara lite konstruktiv också så har jag googlat åt dig ....... Eftersom du inte tror på svaren du fått så:

https://www.swedensol.se/agm-batteri

Exakt samma batteri!

Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
N
Att köpa original blir i princip alltid dyrare.
Skulle ha ett nytt batteri till min bil (det gamla var åtta år och visade faktiskt inga tecken på att vara slut men ville byta i förebyggande syfte).

Ett nytt EFB d.v.s. samma typ som det jag hade skulle kosta 4200:- hos märkesverkstaden.

Hos Batterilagret köpte jag ett Varta AGM (bättre än EFB) med samma mått och värden för 2600:-.
Snacka om att internet hjälper en att spara pengar.

B Bästerortarn skrev:
Lite magstarkt när du ställer en fråga och får bra svar. Att du sen väljer att ifrågasätta ....... Den enda surkuken är du!

Men för att vara lite konstruktiv också så har jag googlat åt dig ....... Eftersom du inte tror på svaren du fått så:

[länk]

Exakt samma batteri!
Tyvärr fungerar inte länken, sen kan jag inte förstå att det är magstarkt att ifrågasätta en fördubbling av priset enbart beroende på passformen/måtten.
Om så är fallet ska jag genast lämna detta forum för att inte reta upp någon fler.

U umeubbe skrev:
Tyvärr fungerar inte länken, sen kan jag inte förstå att det är magstarkt att ifrågasätta en fördubbling av priset enbart beroende på passformen/måtten.
Om så är fallet ska jag genast lämna detta forum för att inte reta upp någon fler.
Haha, inte för mig heller. Sidan måste vara nere tillfälligt för den fungerade för 1h sen. Hur som helst så har dom exakt samma batteri för 2875 kr. Kolla om en timme eller i morgon.

Ta av dig offerkoftan, den passar dig inte.

R
Du frågade, fick svar och började ifrågasätta svaren som var helt korrekta för att därefter göra påhopp på personen som svarat dig.

Ja, du behöver nog lära dig hur forum fungerar samt hur man beter sig på forum.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Jag undrar, vad laddar du med? Morsans scooter, trehjulingen Eloped Elite kom med en vanlig dum laddare så den blev omgående utbytt mot en så kallad smart laddare så att den kunde stå på för jämnan utan att man behövde bekymra sig, dvs när hon kom hem så stoppades sladden i vare sig hon kört långt eller kort.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
N
Kapsyl Kapsyl skrev:
Jag undrar, vad laddar du med? Morsans scooter, trehjulingen Eloped Elite kom med en vanlig dum laddare så den blev omgående utbytt mot en så kallad smart laddare så att den kunde stå på för jämnan utan att man behövde bekymra sig, dvs när hon kom hem så stoppades sladden i vare sig hon kört långt eller kort.
Klokt!
T.ex. CTEK har utmärkta laddare för ändamålet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.