95 942 läst ·
1 428 svar
96k läst
1,4k svar
Bilar som kör för nära cyklist
Är du säker på att det inte har med din egen osäkerhet att göra? Eller är du en sån som tycker att två kramande män också är odrägligt?Magnus Filip skrev:
Hade känt mig osäker på min egen status om jag bar trikåer, svar ja!Jetkokos skrev:
Att kramas är till skillnad från de flesta andra länder en stor del av den svenska kutymen, fast inte just nu i samband med Covid. Inget konstigt att kramas här. Men det var märkligt i början här att vänja sig vid det. En gång kramade J-E Häckner. Han blev så glad när jag berömde honom på Liseberg.
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå.AndersMalmgren skrev:
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.
Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Man är inte ute för att se snygg ut inför brudar när man träningscyklar. Men som sagt personligen skulle jag aldrig ens gå in i en matbutik med träningskläder och SPD-skor. Förstår mig inte ens på folk som inte tar av sig hjälmen när de kliver av cykeln.engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå.
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.
Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Man har cykelbyxor för att slippa skavsår. Inte för att sadeln är hård. Sitter man förlänge på en stoppad sadel så får man skavsår. Skulle man dessutom få för sig att sitta på en sadel med lösa shorts så blir man absolut inte långvarig.engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå.
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.
Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Det har alltså inget med vikten att göra.
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Det är väl olika hur man är. Tycker att det är viktigt hur man klär sig. I USA är de inte så bra på det, förutom i större städer.harry73 skrev:
När jag handlar ibland på mindre orter i Sverige har jag sett kunder i affären med Sweat-Pants, loafers, vita strumpor och skinnjacka. Ser kass ut och jag reagerar på det för det ser illa ut tycker jag. Andra reagerar inte på det och det är upp till dem. Alla tycker olika, Går man ut i allmänheten så bör man tänka lite på hur man ser ut tycker jag. Handlar om hur man vill bli uppfattad. Men är man inte intresserad av vad andra tycker om en så har man gjort sitt val.
Har man cykelbyxor bör man ha några shorts utanpå
Ja man går inte in i en affär med hjälm på.
Ja man går inte omkring i träningskläder till vardags.
Ja klär man sig som en lodis eller som om man klivit rätt ur soffan kommer andra att uppfatta personen som just en lodis, missbrukare, alkoholist eller något annat negativt. Bara att välja
Redigerat av moderator:
Brukar inte det iofs vara samma kvinnor som gillar män som är 1,9 m, medan de själva behöver stå på tårna för att komma över gränsen för kortvuxen?engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå.
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.
Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Sadelvalet har med en mängd olika saker att göra, lättast om du bara googlar. Men av egen erfarenhet kan jag väl iaf säga att en hård sadel är inte nödvändigtvis en obekväm sadel.
edit; jättesen på bollen (sadeln?), men äsch.
Blåjeans och det värsta nya fejktrasiga blåjeans med dressskjorta och kavaj/blazer var populärt för några år sedan. Tacka han däruppe för att den trenden är förbi.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Kan du inte få ner ett par fina damskor i packningen också?Anna_H skrev:
Nu när vi har en dag i veckan på kontoret så brukar jag ta dresskorna i en kasse i väskan ihop med rock och resten som behövs på lunchen

