Magnus Filip skrev:
SPD? Tyska partiet?

Kör själv med cykelbyxor, men har dem under shortsen eller träningsbrallorna. Män i trikåer tycker jag är rätt motbjudande och cyklar de samtidigt i onödan på bilvägar är det dubbelt upp.
Är du säker på att det inte har med din egen osäkerhet att göra? Eller är du en sån som tycker att två kramande män också är odrägligt?
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
P
Jetkokos Jetkokos skrev:
Är du säker på att det inte har med din egen osäkerhet att göra? Eller är du en sån som tycker att två kramande män också är odrägligt?
Hade känt mig osäker på min egen status om jag bar trikåer, svar ja!

Att kramas är till skillnad från de flesta andra länder en stor del av den svenska kutymen, fast inte just nu i samband med Covid. Inget konstigt att kramas här. Men det var märkligt i början här att vänja sig vid det. En gång kramade J-E Häckner. Han blev så glad när jag berömde honom på Liseberg.
 
Magnus Filip skrev:
Hade känt mig osäker på min egen status om jag bar trikåer, svar ja!
Som sagt det är pga din egen osäkerhet.
 
harry73
Jag förstår inte heller varför man ska reagera på kläder som någon annan har på sig, framförallt om det är funktionskläder av något slag som folk inte bär för att behaga någon annan.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som sagt det är pga din egen osäkerhet.
Det stämmer bra, hade känt mig osäker som katten
 
engs
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som sagt det är pga din egen osäkerhet.
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå. ;)
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.

Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
 
engs engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå. ;)
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.

Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Man är inte ute för att se snygg ut inför brudar när man träningscyklar. Men som sagt personligen skulle jag aldrig ens gå in i en matbutik med träningskläder och SPD-skor. Förstår mig inte ens på folk som inte tar av sig hjälmen när de kliver av cykeln.
 
  • Gilla
Jetkokos
  • Laddar…
engs engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå. ;)
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.

Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Man har cykelbyxor för att slippa skavsår. Inte för att sadeln är hård. Sitter man förlänge på en stoppad sadel så får man skavsår. Skulle man dessutom få för sig att sitta på en sadel med lösa shorts så blir man absolut inte långvarig.

Det har alltså inget med vikten att göra.
 
engs
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man är inte ute för att se snygg ut inför brudar när man träningscyklar. Men som sagt personligen skulle jag aldrig ens gå in i en matbutik med träningskläder och SPD-skor. Förstår mig inte ens på folk som inte tar av sig hjälmen när de kliver av cykeln.
Det uppskattas!
 
engs engs skrev:
Det uppskattas!
Det ska tilläggas jag är även allergisk mot den senaste trenden att ha träningskläder när man inte tränar. Eller "dress"-gympaskor som sneakers.
 
P
harry73 harry73 skrev:
Jag förstår inte heller varför man ska reagera på kläder som någon annan har på sig, framförallt om det är funktionskläder av något slag som folk inte bär för att behaga någon annan.
Det är väl olika hur man är. Tycker att det är viktigt hur man klär sig. I USA är de inte så bra på det, förutom i större städer.

När jag handlar ibland på mindre orter i Sverige har jag sett kunder i affären med Sweat-Pants, loafers, vita strumpor och skinnjacka. Ser kass ut och jag reagerar på det för det ser illa ut tycker jag. Andra reagerar inte på det och det är upp till dem. Alla tycker olika, Går man ut i allmänheten så bör man tänka lite på hur man ser ut tycker jag. Handlar om hur man vill bli uppfattad. Men är man inte intresserad av vad andra tycker om en så har man gjort sitt val.

Har man cykelbyxor bör man ha några shorts utanpå
Ja man går inte in i en affär med hjälm på.
Ja man går inte omkring i träningskläder till vardags.
Ja klär man sig som en lodis eller som om man klivit rätt ur soffan kommer andra att uppfatta personen som just en lodis, missbrukare, alkoholist eller något annat negativt. Bara att välja
 
Redigerat av moderator:
engs engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå. ;)
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.

Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Brukar inte det iofs vara samma kvinnor som gillar män som är 1,9 m, medan de själva behöver stå på tårna för att komma över gränsen för kortvuxen? ;) Bäst är väl att låta den som vill bli/hålla sig friskare genom träning att bara göra det.

Sadelvalet har med en mängd olika saker att göra, lättast om du bara googlar. Men av egen erfarenhet kan jag väl iaf säga att en hård sadel är inte nödvändigtvis en obekväm sadel.

edit; jättesen på bollen (sadeln?), men äsch.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det ska tilläggas jag är även allergisk mot den senaste trenden att ha träningskläder när man inte tränar. Eller "dress"-gympaskor som sneakers.
Blåjeans och det värsta nya fejktrasiga blåjeans med dressskjorta och kavaj/blazer var populärt för några år sedan. Tacka han däruppe för att den trenden är förbi.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har sett exempel på folk som kommer på AW i full mundering inklusive SPD
Är dessa bättre? Har bara cykelskor och de här. Har en långklänning i crepe som går ner i ryggfickan på cykeljackan, den tar jag på AW.
4978102C5_S18_2_grey.jpg
 
Anna_H Anna_H skrev:
Är dessa bättre? Har bara cykelskor och de här. Har en långklänning i crepe som går ner i ryggfickan på cykeljackan, den tar jag på AW.
[bild]
Kan du inte få ner ett par fina damskor i packningen också? :)

Nu när vi har en dag i veckan på kontoret så brukar jag ta dresskorna i en kasse i väskan ihop med rock och resten som behövs på lunchen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.