AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Flytta närmare tätbebyggt. Finns inget hembränt eller epa här. Mopedbilar finns det
Karlstad räknas inte som tätbebyggt? :thinking:
 
Anna_H Anna_H skrev:
Karlstad räknas inte som tätbebyggt? :thinking:
Finns det epa och/eller hembränt?
 
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns det epa och/eller hembränt?
Har ni inte a-traktorer och hembränt i Vasastan eller Bromma? Är det bara smuggelsprit, kola och moppebilar?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Har ni inte a-traktorer och hembränt i Vasastan eller Bromma? Är det bara smuggelsprit, kola och moppebilar?
Jag har aldrig sett en epa i Bromma nej. Eller hembränt. Läkarsprit drack vi dock när man var ung. Men inte hembränt :D
 
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har aldrig sett en epa i Bromma nej. Eller hembränt. Läkarsprit drack vi dock när man var ung. Men inte hembränt :D
Just EPA har jag för mig är mycket sällsynta, skillnaden tror jag är att man inte kunnat bygga nya EPA på 40 år.
Jag tror A-traktor trenden kommer komma till Bromma fortare än du hinner säga läkarsprit. Nog är brommaungarna sugna på att köra Cayenne hellre en en plastbil.
 
J JohanLun skrev:
Just EPA har jag för mig är mycket sällsynta, skillnaden tror jag är att man inte kunnat bygga nya EPA på 40 år.
Jag tror A-traktor trenden kommer komma till Bromma fortare än du hinner säga läkarsprit. Nog är brommaungarna sugna på att köra Cayenne hellre en en plastbil.
Om jag skulle bygga en epa på en Porsche skulle jag göra det på en Cayman Ingen ungdom med smak vill kör runt i en Cayenne
 
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag skulle bygga en epa på en Porsche skulle jag göra det på en Cayman Ingen ungdom med smak vill kör runt i en Cayenne
Det är väl att cayenne kostar som en billig mopedbil... Just för få vill ha den som vanlig bil... Cayman är ju lite dyr och kanske funkar den inte, det är ju en del kriterier som ska vara uppfyllda. Tex får bilen inte vara en cab vilket utesluter vissa modeller (dock ej cayman) - jag kan även tänka mig mittmotorn ställer till med bekymmer map viktfördelning som ska vara övervägande på drivande axel... Men vänta du bara. Nog kommer de hitta modeller som de vill ha...
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns det epa och/eller hembränt?
Är vår landskapsblomma Skogsstjärna?
henbrc3a4nt.jpg

Vad gäller Epa, så hamnade jag en gång efter en exakt likadan V70 som in egen, men flera år nyare :rofl:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P
Finns det hembränt idag, är det inte mer vanligt med gräs och diverse lyckopiller?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Är vår landskapsblomma Skogsstjärna?
[bild]

Vad gäller Epa, så hamnade jag en gång efter en exakt likadan V70 som in egen, men flera år nyare :rofl:
Nu när jag tänker efter så ser man ofta raggare och epor vid station när man kommer med tåget till Karlstad (sambon är från Karlstad ) så det är mao inte tätort! :p
 
P
Anna_H Anna_H skrev:
Karlstad räknas inte som tätbebyggt? :thinking:
Värmland. Det är epa och pilsnerbilar :O
Typ Malung är likadant. Är man ute efter kl 18 så är de gamla moppar, epabilar och skräniga ungar med jättekonstig dialekt.
De gamla läskiga gubbarna har såklart kört med sina gamla 740is till resturangerna som ägs av thai folk :D
(lite ironi i det med)
 
P
Handyman 1 skrev:
Finns det hembränt idag, är det inte mer vanligt med gräs och diverse lyckopiller?
De kanske återuppstått mer av de nu när de inte fått åka till tyskland lika frekvent. Vet att folk från dalarna köpte 3-4 platser på bussarna för att kunna ta med 80-100 kg per plats :P

Men visst finns där brännare kvar där i skogarna.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Nu förstår jag nog inte. Förklara gärna, hur två Volvo V70 i bredd är enklare att köra om än två efter varandra. Eller var det ett försök att vara rolig?
Vi var i alla fall två som skrattade. :D
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
De gamla ja.
De nya är ju ändå elektronisk spärrade. Så har de inte fuskat efter besiktningen så skall de inte gå fortare.
De är fan mer i vägen än någonsin då rika ungar kör runt i svindyra epor eller a-traktor eller vad de nu vill kalla det.
Det är de elektroniskt spärrade som är problemet. En dold strömbrytare någonstans så är de vanliga bilar. Kommer polisen så är det bara en knapptryckning, så är de epor igen.
 
P
T Troberg skrev:
Det är de elektroniskt spärrade som är problemet. En dold strömbrytare någonstans så är de vanliga bilar. Kommer polisen så är det bara en knapptryckning, så är de epor igen.
Fördelen är ju iallafall att om polisen misstänker något så tar de bilen och kollar den =) Så sköter de sig inte i trafiken så lär de åka dit förr eller senare. Om de har otur blir det tyvärr en olycka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.