Räknade ut arean ( 14,2*2,8 = 39,5 cm2) och jämförde med 100 ( 78,5cm2 ) resp 125 diameter ( 122,7 cm2 ). Ganska stor skillnad! Här måste det modifieras med andra ord...

MiniMax_39.png

Veva igång 3D printern och få ngn slags prototyp. Tanken är att all plåt inne i röret skall tas bort. Med undantag av ngn liten remsa som håller ihop hela kassetten.

MiniMax_40.png

MiniMax_41.png

MiniMax_42.png

MiniMax_43.png

MiniMax_44.png

• Gilla
jackt
  • Laddar…
Allt var frid och fröjd tills jag provade att tilta bladet! Då slog röret i elboxen till motorn! Faaaaa*, tillbaka till ritbordet. :mad:

MiniMax_45.png

Här är även 125 portarna som ska sitta på sågchassit...

MiniMax_46.png

MiniMax_47.png

• Gilla
Springare och 3 till
  • Laddar…
Jag vill inte se massor av 3D printade saker behåll dom gärna för dig själv:)

Hehe sorry Pär... :D

Det var fankens vad svårt det var att få tag i skrotbitar. Har varit runt på 2-3 olika företag... Någon som kan tipsa om en verkstad/firma?

Masses skrev:
Det var fankens vad svårt det var att få tag i skrotbitar. Har varit runt på 2-3 olika företag... Någon som kan tipsa om en verkstad/firma?
Jag missar nog informationen om vad du är ute efter här. Vad är det för "skrotbitar" du vill ha tag på?
(Inte för att jag har överdrivet många kontakter i den branschen men man vet aldrig vad man stöter på.)

Bra fråga!
Är ute efter vinkeljärn och kvadratiskt rör. Själva plattan som profilen ska vila på ska CNC fräsas.
Men allting hänger ihop. Ändras ett mått så måste andra mått oxå ändras. Därför måste jag ha profilerna på plats innan plattan tillverkas.

Shit, blandar ihop mina trådar här, ber om ursäkt...
Tog ut kassetten och började operera! Man lär inte få jobb som plåtdude, det är säkert!

MiniMax_48.png

MiniMax_49.png

MiniMax_50.png

Efter mkt om och men så fick jag fram ngt som funkade, printade som 2 seperata objekt och ihoplimmade.Tejpade skarvar för att täta lite extra, inte snyggt men funktionabelt!

MiniMax_51.png

MiniMax_52.png

MiniMax_53.png

Sticksåga plåt går hur bra som helst...ett tips bara.

Fasiken vad jag skulle ha behövt en sådanadära apparat som gör plast saker när jag modifierat alla maskiner.

Attans så bra det blir Masses.

pär h skrev:
Sticksåga plåt går hur bra som helst...ett tips bara.

Fasiken vad jag skulle ha behövt en sådanadära apparat som gör plast saker när jag modifierat alla maskiner.

Attans så bra det blir Masses.
Tack Pär! Du vet att jag är bara ett mail eller telefon samtal bort om det är ngt du vill ha printat!

• Gilla
pär h
  • Laddar…
Bumpar tråden.
Hur gick det Biesemeyer anhållet. lade du ned projektet eller kom du i mål? Alltid imponerad av dina bravader! ��

Hej!
Hrmm nej jag gav upp sålde sågen pga flytt... Men fick kortslutning och beställde en nyare modell av samma såg med bättre anhåll *suck*

• Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Masses skrev:
Hej!
Hrmm nej jag gav upp sålde sågen pga flytt... Men fick kortslutning och beställde en nyare modell av samma såg med bättre anhåll *suck*
Är det den som numera heter Holzkraft SC2 Classic?

Stämmer bra det...

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.