Jag håller på att måla om föreningens dörrar i trapphuset, vilka är svartbruna och gör att det blir väldigt mörkt i trapphuset. Jag gjorde misstaget att slipa bort den mörka betsen eller lasyren (vet inte vilket det är) på en av dörrarna först, och där blöder nu den underliggande färgen helt galet mycket. Har dragit över tre lager med kvistlack, förutom en omgång med grundfärg först, men det känns som om det bara blir värre för varje lager jag lägger på. Behöver någon slags spärrlack tror jag, för det verkar liksom inte hjälpa med vanligt kvistlack.
Är lite desperat, för minsta repa i dörrarnas lack har visat sig ödesdigert för färggenomsläpp, vilket gör att vi nu riskerar stå med någon slags skräckhusmålade dörrar om jag inte får bukt med det.
Visar de olika stadierna av dörrens förfall…
Är lite desperat, för minsta repa i dörrarnas lack har visat sig ödesdigert för färggenomsläpp, vilket gör att vi nu riskerar stå med någon slags skräckhusmålade dörrar om jag inte får bukt med det.
Visar de olika stadierna av dörrens förfall…
A ati skrev:
Provade med det som fanns i källaren - en kvistlack från typ Rusta. Men det har inte hjälpt alls, så nu vet jag inte om det är bäst att dra på något som liksom spärrar ALLT - mer eller mindre billack
Klicka här för att svara