Hej. Tänkte renovera om vårt tidigare pelletsrum då vi införskaffat nytt värmesystem. Där pelletsen tidigare förvarats ser det ut så här på väggen (se bild nedan) min fråga är, kan jag måla över det där? På vissa ställen låter det även ihåligt när jag knackar på partiet som är missfärgat. Det finns inga liknande fläckar på någon annan det av källaren. Någon kunnig som kan ge mig tips på hur jag skall gå tillväga? Med vänlig hälsning, kristoffer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter det ihåligt skulle jag nog knacka bort det som är löst sedan putsa om dom bitarna. Missfärgningen är kanske svartmögel? Tvätta med klor/mögelfri innan du putsar och måla sedan över med typ silikatfärg. Har gjort så hemma och det har fungerat hittills
Produkter som diskuteras: "mögelfri"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svar. Är det ”putsbruk C” som brukar vara standard vid renovering av källarvögg?tippz skrev:
Ja det är ett litet pannrum som jag bara ville få lite färg på och lite fräschare. Så inget märkvärdigt.Luddis_1 skrev:
Då är det bara å köra tycker jag, knacka bort löst och på med putsbruk c, sedan måla med silikatfärg som andas.Dirtzors skrev:
Sen håller vi tummarna att det håller tills det är dags för omdränering.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden