Ska renovera och bygga om. Tror inte jag kommer behöva verktyget därefter. Ska slipa bort limrester och fix från lättbetongväggar, puts och färg från tegel, fix från betonggolv.
Vad är era bästa tips? Bygga på vinkelslipen (1000w) med en sådan här för 5-600 kr
Verktygstillbehör inklusive en dammskål, diamantslipskiva, nyckel och adapterdelar för vinkelslip. Märke: Herzo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpa billig dedikerad för 1200 kr

Vinkelslip med handtag, strömkabel och tillbehör för renoveringsarbete.
Skapa konto

Slå till på proffs för 6000 kr

Multislipverktyg från Bosch med väska och slipskiva, lämplig för renovering och borttagning av limrester, puts och färg.
Skapa konto

Så. Nu vill jag gärna bli övertalad att köpa Boschen

Ossian K Olsson
Köp Boschen!

• Älska
  • Haha
Jorel03 och 2 till
  • Laddar…
Jag har hört att varken Epstein, Bonusprinsen eller Posener har en sån Boschmaskin. Vill du verkligen vara som dem?

• Haha
whak och 2 till
  • Laddar…
K
Har du mer än 6000kr på kontot?

• Älska
Alltgår
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag har hört att varken Epstein, Bonusprinsen eller Posener har en sån Boschmaskin.
Hörsägen, troligare är väl att de inte har några lågpris grejor?

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Gjorde exakt samma jobb, hade en liten hikoki vinkelslip som ingår i ett kit från hornbach tillsammans med en liknande kåpa för golvslipning. Den stannade aldrig pga överhettning

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Köpte denna förra veckan för att slipa betongen på källargolv efter lite gjutning efter avloppsbyte. Körde går med den..

• Betongslipmaskin från Boxtec i en plastväska med tillbehör, används för betongslipning.
    Skapa konto
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
V Vector skrev:
Köpte denna förra veckan för att slipa betongen på källargolv efter lite gjutning efter avloppsbyte. Körde går med den..
Såg den också. Nöjd? Ingick diamantslipkoppen?

D D_Anders skrev:
Jag har slipat bort färg mm från betong med något liknande den första. Det gick bra,men jag rekommenderar verkligen något liknande den här utöver dammsugare:
[länk]
Perfekt pryl

Nej ingen skiva. Ja, har ju inget att jämnföra med med den gjorde jobbet.

.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Det blev Flex till slut. Har en stor vinkelslip och omrörare från dem sen innan, och de har hållit sjukt bra kvalitet.
Denna är 125 mm, 1500 Watt, reglerbart varvtal. Bra pris 2.5 k inkl frakt från Tyskland.
Vinkelslip av märket Flex på 125 mm, 1500 Watt, med snurrbart varvtal, förpackad i en kartong tillsammans med manualer och ett extra blad.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Det blev Flex till slut. Har en stor vinkelslip och omrörare från dem sen innan, och de har hållit sjukt bra kvalitet.
Denna är 125 mm, 1500 Watt, reglerbart varvtal. Bra pris 2.5 k inkl frakt från Tyskland.
[bild]
vart köpte du den? är detta en vinkelslip + utsug eller en dedikerad "betongslip" om det nu är någon skillnad

Vinkelslip med kåpa. Tyska ebay.
Flex rek minst 1500 W om man ska slipa med diamantkopp.

Alltgår Alltgår skrev:
Flex rek minst 1500 W om man ska slipa med diamantkopp.ta
Alltgår Alltgår skrev:
Flex rek minst 1500 W om man ska slipa med diamantkopp
Alltgår Alltgår skrev:
Flex rek minst 1500 W om man ska slipa med diamantkopp.
Tack, har du provat den? Har du någon erfarenhet eller testat slipa med större skiva än 125 tidigare? Om större blir mer svårtkört eller kanske lättare att få plant?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.