Skulle jag skaffa ny tombola för hemmabruk nu skulle jag kika på Bauhaus, inte för att grejorna där är bättre eller billigare utan för att de lämnar fem års garanti på maskiner.E Ed Studge skrev:Är också ute efter en tombola och spinner vidare på en befintlig tråd, har kollat på diverse köp/sälj-siter nu i en längre period efter en begagnad slitvarg men inget inom försvarbart köravstånd har dykt upp och nu börjar det närma sig gjutarsäsong så nu börjar jag snegla på nytt.
Är ute efter en 160-200 liters tombola, enfas.
Användningsområde? Det ska gjutas en hel del småprojekt i åren framöver så det kommer att snurra många varv så behöver en pålitlig maskin. Har ingen lust och hyra då projekten tenderar till att dra ut på tiden...bättre och ha en ståendes i ladan och rulla fram när andan faller på.
En kompis köpte en Julamaskin förra sommaren och är hittills nöjd (har dock inte blandat så många liter än) men på den är kuggkransen i plast på, känns lite sådär med tanke på att det är många kilo som ska dras igång och blandas, fast det verkar som att det är plastkrans på många maskiner idag.
Har kollat på Verktygsbodens och märkte samma sak, i beskrivningen står det 1000W men när man lägger i varukorgen och kommer till kassan så står det 800W, har mailat dom och väntar på svar.
Finns en hel del tombolas som ligger runt 4-7000, är det något i det segmentet som är bra och håller i längden?
Fick svar från Verktygsboden idag och deras tombola är på 1000W och kuggkransen är i stål så det är ju åt det positiva hållet.
Kollade på Bauhaus, 5års garanti, imponerande!
Undrar hur det är i praxis när om man kommer in med en betongblandare som gått hårt i 4år, är nog en uppförsbacke och hävda normalt bruk och slitage, lever ju ofta ett hårt liv betongblandare... 😁
Kollade på Bauhaus, 5års garanti, imponerande!
Undrar hur det är i praxis när om man kommer in med en betongblandare som gått hårt i 4år, är nog en uppförsbacke och hävda normalt bruk och slitage, lever ju ofta ett hårt liv betongblandare... 😁
Köpte en på Bauhaus när vi byggde huset (20 år sedan) med krans i plast, drivhjul i metall.
Gått hårt under alla dessa år och varit utlånad till diverse bekanta. Stått utomhus under tak så den är lite rostig, men den funkar som en klocka fortfarande.
Slutsats, köp en billig. Min kostade typ 2500 om jag inte minns fel
Gått hårt under alla dessa år och varit utlånad till diverse bekanta. Stått utomhus under tak så den är lite rostig, men den funkar som en klocka fortfarande.
Slutsats, köp en billig. Min kostade typ 2500 om jag inte minns fel
Är man privatperson ska det väl inte vara några problem, om leverantören väljer att byta ut, reparera eller ersätta ekonomiskt vet man ju inte men den 5 åriga garantin på maskiner skiljer ju Bauhaus från de andra nasarna av samma eller liknande produkter och därför bör 'tysken' övervägas som leverantör.E Ed Studge skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden