Medlem
· Västra Götalands
· 84 inlägg
Finns det någon betongare i Göteborg som vill bistå mig i att gjuta ett källargolv.
Jag är en glad amatör som skall gjuta ett källargolv i ett gammalt hus som tidigare
haft jordgolv med 3-5cm betongyta på. Den gamla betongen och 20 cm jord är borta.
Jag har läst en hel del och insett att jag nog bör ta hjälp med att få till gjutningen
på bästa sätt.
Jag söker en erfaren BETONGARBETARE i GÖTEBORG som glättat en platta "50 ggr". Det tar tydligen 50 ggr att lära sig att glätta en platta.
Vet du någon i Göteborg, kanske en pensionerad? Jag betalar timersättning och står för mat och även färdigplatta-öl om det är av intresse.
Tack på förhand!
Sparcraft73
Jag är en glad amatör som skall gjuta ett källargolv i ett gammalt hus som tidigare
haft jordgolv med 3-5cm betongyta på. Den gamla betongen och 20 cm jord är borta.
Jag har läst en hel del och insett att jag nog bör ta hjälp med att få till gjutningen
på bästa sätt.
Jag söker en erfaren BETONGARBETARE i GÖTEBORG som glättat en platta "50 ggr". Det tar tydligen 50 ggr att lära sig att glätta en platta.
Vet du någon i Göteborg, kanske en pensionerad? Jag betalar timersättning och står för mat och även färdigplatta-öl om det är av intresse.
Tack på förhand!
Sparcraft73
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Jag söker en i Umeå för 140 m2.
Att glätta är inget problem men att besluta NÄR är mycket svårare.
Protte
Att glätta är inget problem men att besluta NÄR är mycket svårare.
Protte
Om man inte vet hur och när man ska glätta är risken stor att man får en platta full med vågor, det är inte bara NÄR som är svårt. Det krävs en hel del rutin för ett perfekt resultat.
Umeå är tyvärr lite för långt bort.... Göteborg också.
Umeå är tyvärr lite för långt bort.... Göteborg också.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
HIttade du någon erfaren gjutare i Gbg?
Medlem
· Västra Götalands
· 84 inlägg
Hej,
nej jag sökte på lite olika sätt men lyckades inte hitta någon som var villig att ge sig på ett så
litet jobb som var aktuellt för min del. Jag samlade mod till mig och löste det själv.
Jag har alla prylarna som du behöver inkl vibratorstav, vibratorbalk, sloda, avvägningslaser
och stor betongblandare som du får hyra billigt om du är sugen. Det är kul och inte jätteklurigt!
Betongblandaren skall du bara använda om du inte kommer intill med betongbil, annars är
det billigare att beställa färdig betong. Intresserad av tips och prylar når du mig på claes@lbcd.se.
Mvh
Claes
nej jag sökte på lite olika sätt men lyckades inte hitta någon som var villig att ge sig på ett så
litet jobb som var aktuellt för min del. Jag samlade mod till mig och löste det själv.
Jag har alla prylarna som du behöver inkl vibratorstav, vibratorbalk, sloda, avvägningslaser
och stor betongblandare som du får hyra billigt om du är sugen. Det är kul och inte jätteklurigt!
Betongblandaren skall du bara använda om du inte kommer intill med betongbil, annars är
det billigare att beställa färdig betong. Intresserad av tips och prylar når du mig på claes@lbcd.se.
Mvh
Claes
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
JCon Betongservice alla gånger. Ring till Jonny Hjelm på tel 0706-33 98 73, jonny@jconab.se och hälsa från mig.
Ytan blir som ett dansgolv om man vill, lite strävare om du ska lägga klinker (så att det fäster).
Ytan blir som ett dansgolv om man vill, lite strävare om du ska lägga klinker (så att det fäster).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Timmerman sökes i Göteborgstrakten
Lösvirke & Timmerhus -
Rivningsfirma betong Göteborg sökes
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
TOMT SÖKES GÖTEBORG MED OMNEJD
Tomter -
Episkt bra plåtslagare sökes. I Göteborg.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Tips på företag som kan utföra asfaltering runt Göteborg, Lerum, Alingsås sökes!
Grund & Markarbeten