Jag har garanti på min värmepump som innebär att driftstopp inte ska vara i mer än 24 h.
På ytan så verkar min pump fungera, dock så märke jag en dag att den inte skickade ut värme i huset och det blev kallt (ikonen visar varken värme till golvslingor eller varmvatten). Jag hörde heller inte kompressorn utan bara lät tyst. Jag ringde support och nämnde detta, fick kontrollfrågor som jag besvarade och sedan sa supporten själva att de ska skicka ut en tekniker under dagen. Tekniker anlände och ändrade i min värmekurva (shockhöjde) så värme kom.
Jag känner väl inte att jag "beställde" nåt utan företaget gjorde detta självmant, dessutom lät utryckningen precis som om det är min garanti som skulle täcka, men sen fick jag en faktura på 2700 sek. Jag har mailat en "invändning" och bett de ringa mig för diskussionen.
Är detta rimligt? Fick jag tillräcklig info att detta kan komma att kosta trots att jag har en värmegaranti ?
Är det skäl att bestrida eller är det ett missförstånd? Men jag drabbas ju av fakturan..
Vad är era åsikter?