Hej alla glada!
Borrade ny brunn i lekeberg förra månaden och nu har fakturan kommit.... 281000 ink moms vart den på tycker det är galet mycket för vatten.
För att vara kortfattad så visste byggaren om en som kunde borra så den firman kom ut och gjorde jobbet men första hållet vart det ej bra flöde i tyckte dom så dom borrade ett till hål och då vart det ett flöde på 38 liter......
Grävde in vattnet själv. så det som ingick var
30 meter foderrör och en hydro pump. För 281000kr. borde jag bestrida är ju galet dyrt?
Vad tycker ni?
Mvh
Borrade ny brunn i lekeberg förra månaden och nu har fakturan kommit.... 281000 ink moms vart den på tycker det är galet mycket för vatten.
För att vara kortfattad så visste byggaren om en som kunde borra så den firman kom ut och gjorde jobbet men första hållet vart det ej bra flöde i tyckte dom så dom borrade ett till hål och då vart det ett flöde på 38 liter......
30 meter foderrör och en hydro pump. För 281000kr. borde jag bestrida är ju galet dyrt?
Vad tycker ni?
Mvh
Är så himla dåligt av mig det här men har ej skrivit något avtal.byggaren visste att han hade tid så vi skulle bli klara in för slutbesiktningen av fastigheten jag visste ju vad det kostade på ett ungefär då jag borrade 6 år sen o betalde 55 tusen. Visste kände ju på mig att det skulle bli dyrare hade väl räknat med 140k men inte 281000.Jonatan79 skrev:
ClasseClas skrev:
ClasseClas skrev:
Han borde ju hört av sig när det passarande 100 tusen och frågat. För det här är ju sjukt.ClasseClas skrev:
Fick du chansen att påverka om det andra hålet skulle borras eller ej?D Dennis Jansson1 skrev:Hej alla glada!
Vad tycker ni?
Mvh
Ja o nej byggaren sa till mig på fredagen att den firman skulle borra ett nytt hål måndagen där på men vart ej upplyst om kostnadsbilden tog nog allt förgivet med vattengaranti o sånt tänkte väll att jag skulle få betala foderrör.
I vilket fall som försöker de blåsa dig ordentligt! Bestrid fakturan om de inte går med på en justering. Se till att prata med en annan borrare och få ett kostnadsförslag så du har någorlunda på fötterna.
Galet dyrt!! Kunde dom inte spränga första borrhålet då för att få fram vatten eller försökte dom inte ens. Hos mig så sprängdes det med vatten för att få fram ett flöde på 100 liter/ timmen som var deras " garantiflöde "
har varit kontakt med två andra firmor nu och dom tyckte det är galet dyrt ena firman tyckte inte jag skulle betala mer en material åtgången för har ju bara dyngs flöde på 912 liter... kommer bestrida fakturan.
Dom tryckte första borrhållet utan att bli nöjda fick göra det med håll nr 2 också. Ska försöka lägga upp bild på fakturan i dagarna. Hur som borde dom briffa mig när det gick över 130 k .
Dom tryckte första borrhållet utan att bli nöjda fick göra det med håll nr 2 också. Ska försöka lägga upp bild på fakturan i dagarna. Hur som borde dom briffa mig när det gick över 130 k .
Har du dessa litrar i flöde = 38 L/min + magasin i hålet, klart det inte räcker att hålla en gräsmatta grön vid torka, vi är många som kan komma ner i den mängden . jag har bara i stugan 50 L/Tim = 0,4 lit/min och det räcker bra. Hemmavid är det ca 300 L/tim = 5 L/min och det räcker utmärkt för att fylla poolen och vattna grönsakslandet+ hushållet.D Dennis Jansson1 skrev: