hej,

Nu har vi äntligen fått in en super bra offert från en markarbetsfirma så vi slipper välja den som älvsbyhus säljaren ville vi skulle ta - därmed sparar vi 165,000 kr!!  :D
VÄNLIGEN NOTERA ATT DETTA GÄLLER MARKARBETE INTE GRUNDEN (för den ingår ju i huspriset)!!

Men - nu till frågorna:
*Ni som valt annan firma, vad skall man tänka på?
*Säljaren sade att vi behövde en KA för markarbetet om vi inte valde deras firma, "vår" markgubbe vi valt säger att detta inte stämmer men att det är upp till oss (enligt hans mening totalt bortkastade pengar) - vad stämmer?
*Skall man skriva kontrakt med markfirman?
* Isf har någon tips hur ett sådant skall utformas?
*Vi skickade kopior på alla sidor om markarbetet ur kundpärmen till markgubben innan vi fick offerten o han säger att allt bör då ingå i offerten som är utförlig.
*Finns det några bestämmelser eller regler om markarbeten som det gör med husbygge (ABG eller vad de nu heter?!)?

tack på förhand!!  ::)

 
Är det ingen som gjort markarbetet själva istället för Älvsbyhus-säljarens firma?? :o

Ska diskutera med vår mark-gubbe denna vecka så jag behöver tips o råd snarast!

Tack på förhand!
 
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb...are;action=display;num=1123240839;start=13#13 kanske inte kan hjälpa dig så mycket ang detta. Men i tråden ovan så skrev jag ett inlägg...

/Gammelmormor

Alla papper du har fått av Ä-hus ang grund, ska finnas med skriftligt på papper från markfirman. Inte bara att han har "tagit del av dom" Så att de inte kan komma o säga att dom inte visste och inte har fått höra... m.m.

Har dom gjort markarbete till ett Ä-hus förut?

/Gammelmormor
 
G GirlWonder skrev:
hej,

Nu har vi äntligen fått in en super bra offert från en markarbetsfirma så vi slipper välja den som älvsbyhus säljaren ville vi skulle ta - därmed sparar vi 165,000 kr!! :D
VÄNLIGEN NOTERA ATT DETTA GÄLLER MARKARBETE INTE GRUNDEN (för den ingår ju i huspriset)!!

Men - nu till frågorna:
*Ni som valt annan firma, vad skall man tänka på?
*Säljaren sade att vi behövde en KA för markarbetet om vi inte valde deras firma, "vår" markgubbe vi valt säger att detta inte stämmer men att det är upp till oss (enligt hans mening totalt bortkastade pengar) - vad stämmer?
*Skall man skriva kontrakt med markfirman?
* Isf har någon tips hur ett sådant skall utformas?
*Vi skickade kopior på alla sidor om markarbetet ur kundpärmen till markgubben innan vi fick offerten o han säger att allt bör då ingå i offerten som är utförlig.
*Finns det några bestämmelser eller regler om markarbeten som det gör med husbygge (ABG eller vad de nu heter?!)?

tack på förhand!! ::)
Skriv alltid avtal oavsett hur litet det är och kolla så att det finns ansvarsförsäkring som är väl tilltagen
 
K Kvalite skrev:
Skriv alltid avtal oavsett hur litet det är och kolla så att det finns ansvarsförsäkring som är väl tilltagen
Det är ju en 15 år gammal tråd... men det vore ju intressant att veta hur det gick sen...

/ATW
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.