Hej,
Ska beställa en ny spanjolett. Den som satt är en FIX
Tror det enda måttet jag inte får kläm på är dornavståndet.(Rätt uppenbart för skarpa ögon men jag har mätt från "insidan" dvs "bläcket" borde lägga på ytterligare 2mm)
28 31 33 40 har jag att välja på
Någon som kan berätta för mig vad jag har?
Har jag bromsöverföring?
Vilket artikelnummer har jag?
Ska beställa en ny spanjolett. Den som satt är en FIX
Tror det enda måttet jag inte får kläm på är dornavståndet.(Rätt uppenbart för skarpa ögon men jag har mätt från "insidan" dvs "bläcket" borde lägga på ytterligare 2mm)
28 31 33 40 har jag att välja på
Någon som kan berätta för mig vad jag har?
Har jag bromsöverföring?
Vilket artikelnummer har jag?
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Hej!
Dornavståndet mäts från framsidan av skenan (alltså andra sidan jämfört med på din bild) till centrum av hålen. Jag hade valt att vrida det fyrkantiga hålet 45°, och mäta till det hörn som då hamnar uppåt.
Du har bromsöverföring. Den mässingfärgade grejen på bild 3.
Du har låsbart låshus, så högra spalten i din bild 4 är aktuell.
Du har inte ändkolvar, så nedersta raden i bild 4 kan du stryka.
Det framgår inte av dina bilder om du har endast kilkolvar, eller om någon kolv är hakkolv.
Det blir alltså S1451 eller S3151 beroende av om du har endast kilkolvar eller även hakkolv.
Kolvarnas och handtagets placering mäts från underkant till centrum respektive hål.
Dornavståndet mäts från framsidan av skenan (alltså andra sidan jämfört med på din bild) till centrum av hålen. Jag hade valt att vrida det fyrkantiga hålet 45°, och mäta till det hörn som då hamnar uppåt.
Du har bromsöverföring. Den mässingfärgade grejen på bild 3.
Du har låsbart låshus, så högra spalten i din bild 4 är aktuell.
Du har inte ändkolvar, så nedersta raden i bild 4 kan du stryka.
Det framgår inte av dina bilder om du har endast kilkolvar, eller om någon kolv är hakkolv.
Det blir alltså S1451 eller S3151 beroende av om du har endast kilkolvar eller även hakkolv.
Kolvarnas och handtagets placering mäts från underkant till centrum respektive hål.
Redigerat:
Artikelnummer kan jag inte skriva då deras riktiga artikelnummer innehåller all information om spanjoletten även längd, kolvplacering osv. det ifyllda orderformuläret används för att få fram artikelnummer.
De som de egentligen vill veta är vilken modell det är t.ex S3610 men det behövs egentligen inte till denna spanjoletten då resterande uppgifter som fylls i talar om vad det är för spanjolett.
Dorndjupet tycker jag ser ut som ca 28mm+tjocklek kantskena i bilderna så då bör det bli 31mm men du får kontrollera så det stämmer.
Jag ser inte hela spanjoletten men då det saknas slutbleck för hakkolv i karmen i bild så bör du ha spanjolett typ 2.
Bromsöverföring har du i ovankant på bilderna och låshuset är låsbart.
Jag har utgått från detta orderformuläret.
https://www.assaabloy.com/se/sv/documents/support-service/oem/order/Orderblankett spanjolett.pdf
De som de egentligen vill veta är vilken modell det är t.ex S3610 men det behövs egentligen inte till denna spanjoletten då resterande uppgifter som fylls i talar om vad det är för spanjolett.
Dorndjupet tycker jag ser ut som ca 28mm+tjocklek kantskena i bilderna så då bör det bli 31mm men du får kontrollera så det stämmer.
Jag ser inte hela spanjoletten men då det saknas slutbleck för hakkolv i karmen i bild så bör du ha spanjolett typ 2.
Bromsöverföring har du i ovankant på bilderna och låshuset är låsbart.
Jag har utgått från detta orderformuläret.
https://www.assaabloy.com/se/sv/documents/support-service/oem/order/Orderblankett spanjolett.pdf
Redigerat:
Klicka här för att svara