Hej

VI har precis klarat av altanen då vi nu målat den vit och vi har tänkt fortsätta vidare på garaget med vit men tänker att vissa partier (runt dörr och garageport ev. även dörr och port) skall vara svart.

VI har rätt så mycket av Bestå Grundfärg Vit kvar och undrar om man bara kan grundmåla hela garaget med Grundfärg vit och sen måla svart på de partier som vi har tänkt skall vara svart? Eller måste jag köpa en annan grundfärg för att den svarta färgen skall bli bra??

Hoppas ni förstår min fundering!

Mvh.

Ska du måla över vitt med svart får du måla minst 2 ggr med det svarta för det vita inte ska lysa igenom. Du kommer antagligen inte att hitta någon svart eller mörkare grundfärg, speciellt inte i Bestå för den finns bara i vit, gul och röd.

Kör på med den vita grundfärgen.

Tack för snabbt svar.. Då kör jag på vit grundfärg... TACKAR!

Tune skrev:
Ska du måla över vitt med svart får du måla minst 2 ggr med det svarta för det vita inte ska lysa igenom. Du kommer antagligen inte att hitta någon svart eller mörkare grundfärg, speciellt inte i Bestå för den finns bara i vit, gul och röd.

Kör på med den vita grundfärgen.
Bestå grund finns att bryta i vilken färg som helst.

Dom flesta grundfärger finns i svart alt bryts i svart, men det spelar egentligen ingen roll vilken kulör det är . Bör ändå målas över 2 ggr

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.