Vi var helt inne på att kakla med halvförband/tegelförband. Plattis säger att han tycker det vore bäst enligt vanligt sätt pga en del vinklar och vrår + fönster så halvförband skulle bli många småbitar o upplevas rörigt. Så..nu har vi beslutsångest.lyssna på hans kunnande eller köra på?

Egentligen är det väl bara runt fönstret det blir småbitar samt vid vägghängda toan men där kommer ju en väggfixtur komma upp o plana av...

Här kommer några bilder på badrummet
ImageUploadedByByggahus.se1399483146.229095.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1399483173.831596.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1399483195.935769.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1399483212.463874.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1399483225.739883.jpg
Skapa konto

T
Helt klart helförband, personligen avskyr jag halvförband, ger som sagt ett rörigt intryck och i detta badrum skulle det bli än värre.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Håller med er plattsättare om att helförband är bättre. Ert badrum har väldigt många vinklar samt att halvförband i min mening passar bättre med en platta som är mer profilerad. Er är ju helt rakskuren i kanterna.

Helförband

Håller med dom ovan

Jo.det är nog ändå det rätta.är mer tjejen som tjatar om att halvf är snyggt. För mig känns det mer köksaktigt.

• Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
D09
Helförband 👍

Kanske går att bryta av med mosaik, stående halvförband etc för att markera olika platser ( för att kompromissa med din sambo )

Redigerat:
T
olofh skrev:
Jo.det är nog ändå det rätta.är mer tjejen som tjatar om att halvf är snyggt. För mig känns det mer köksaktigt.
Var inte en toffelhjälte nu:p

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Helförband... !!

Halvförband är ju i princip helt ute och omodernt sedan länge.
Kan dock passa i äldre hus med äldre köksstuk men inte i ett badrum kan jag tycka.

tank77 skrev:
Var inte en toffelhjälte nu:p
Alla dagar hela tiden :-)

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Med den långsmala kakelformen är halvförband snyggare alla dagar i veckan, men då badrummet inte är så stort och med många vinklar och vrår så kommer det inte att bli bra på fönster-/wc-sidan.

Har ni redan valt/köpt detta kakel och inte kan/vill byta så nödgas jag sälla mig till den övriga kören.

Väljer att väcka en slumrande tråd, då jag själv står i valet och kvalet mellan halvförband eller ej i badrummet. Jag finner det lite märkligt med kategoriska uttalanden om att halvförband är "helt ute och omodernt sedan länge". Det är i praktiken svårt att göra någon vetenskaplig undersökning av vad som är modernt, men några snabba bildgooglingar och besök på olika designerbloggar m.m (som ju i viss mån kan anses beskriva vad som är på modet) tycker jag inte visar på att det skulle vara så omodernt som vissa får det att låta som. Visst, det är inte det vanligaste i svenska badrum (vad nu det skulle tänkas säga om hur modernt något är), men det är långt ifrån ovanligt. Och när jag var på besök i en stor kakelbutik igår så såg jag flera exempelväggar för badrum som hade halvförband. Så denna tråd kanske snarare handlar om olika personers tycke och smak, snarare än någon "fakta" om vad som de fakto är på modet?

Jag personligen kan tycka att ibland är halvförband snyggt. Några exempel:

Den två sista bilderna kommer för övrigt från bloggen här på siten, som listar några exempel på badrum som Marlen tycker är snygga. Det är flera av hennes utvalda badrum som har halvförband, men där är det andra saker som jag personligen inte tycker är så fint, så jag väljer att inte lyfta fram dom som exempel. Men blogginlägget finns här:

http://www.byggahus.se/bloggar/marlen+eskilsson/3122-10-snygga-badrum-fran-forr-och-nu.html

Så här blev det.vi är sjukt nöjda och det är trots allt det som betyder mest! ImageUploadedByByggahus.se1411319947.356036.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1411319967.629626.jpg
Skapa konto

• Gilla
Atom och 2 till
  • Laddar…
Marlene-tror du läser tråden lite för snabbt/slarvigt. :-) men nu tog du visst bort ditt inlägg

Marlene, om du ändå är inne här i tråden... =)

...hur uppfattar du att den generella synen är på halvförband i badrum? Jag bryr mig normalt väldigt lite om vad som är "det senaste" inom mode, och vad som är "ute eller inne". Men iom att jag vet om att jag någon gång i framtiden kommer att sälja min lägenhet så vill jag ju helst inte då stå med ett badrum som folk tycker är fult. Men så illa kan det väl inte vara?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.