Hej.
Vi planterade för två år sedan måbärs häck på nästan 20 meter. Plantorna var barrotade. Det är 30 cm mellan varje planta och varje planta är det 2-3 grenar i.
Min fråga är behöver vi beskära häcken redan nu så att det inte blir smalt och högt?
Enligt grannen så bör man beskära häcken så att den blir tät de första 10-20 cm. Häcken är cirka 50-60 cm högt nu.
Om man ska beskära häcken. Hur mycket ska man klippa? Grannen blev lite osäker när jag frågade hur mycket man ska klippa.
Ha en trevlig dag/kväll.