1 553 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Bergvärme rimlig kostnad
Hej!
Inser att det just nu är rekord-tider för bergvärme företag, så det har varit svårt att ens få företag att svara på våra förfrågningar, men nu har vi fått en offert från ett välrenommerad företag på 211,000 kr efter rot, för borrning, pump och installation. Vi bor i Stockholm och pumpen är en Viessmann Vitocal 333-G C.12.
Låter det (någorlunda) rimligt eller ska vi vänta lite, eftersom borrning inte kommer kunna ske förens i vår ändå?
Inser att det just nu är rekord-tider för bergvärme företag, så det har varit svårt att ens få företag att svara på våra förfrågningar, men nu har vi fått en offert från ett välrenommerad företag på 211,000 kr efter rot, för borrning, pump och installation. Vi bor i Stockholm och pumpen är en Viessmann Vitocal 333-G C.12.
Låter det (någorlunda) rimligt eller ska vi vänta lite, eftersom borrning inte kommer kunna ske förens i vår ändå?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Om man tar på sig att anlita borrfirma, rörmokare och ansöka om tillstånd osv. själv kan man nog kapa kostnaden en slant. Har för mig att en firma tog 16 000 för att sköta hela entreprenaden. Offerten drygt 200'.
Klicka här för att svara
