20 687 läst ·
18 svar
21k läst
18 svar
Bensindriven lövblås/sug GBV 345
http://www.alsike-maskin.se/norm/tillbehor/k_vagnen/lovsugen.htm
Vad säger du om att köpa dig den dyraste vanliga lövsugen du kan hitta, tex en
Stihl SH 86 C E-D
och sedan sitter parkerar du bredvid lövhögen, hoppar upp på flaket, startar sugen och suger upp alla löv på flaket medan du SITTER på flaket. Kostar max en tredjedel av K-sugen.
Vad säger du om att köpa dig den dyraste vanliga lövsugen du kan hitta, tex en
Stihl SH 86 C E-D
och sedan sitter parkerar du bredvid lövhögen, hoppar upp på flaket, startar sugen och suger upp alla löv på flaket medan du SITTER på flaket. Kostar max en tredjedel av K-sugen.
J
Jambalaya
Medlem
· Jambalayaville
· 119 inlägg
Jambalaya
Medlem
- Jambalayaville
- 119 inlägg
K-sugen fungerar rätt så bra så länge löven är torra och det inte finns några små kvistar med i det hela men börjar det bli fuktigt så finns det en tendens att det blir stopp i slangen. För at utnyttja maskinen effektivt så bör man dessutom vara 2. På min fd arbetsplats övergav vi vår sug och krattade in löven i traktorskopa istället vilket sparade oss massvis med tid.
Klicka här för att svara