21 308 läst ·
17 svar
21k läst
17 svar
Bensindriven häcksax - vilken?
Ja den vi har är också av stångsax modell men det hade inte gjort nåt om den var längre,både stången och skäret/saxen när man ska klippa den höga häcken.Till lägre saker funkar den kanon.
Om jag ska köpa en ny sax och ha kvar häckens höjd (ca 2,5m) skulle jag definitivt titta efter en sax med både längre stång och svärd,helt klart.Skall man stå på marken blir det mkt lyftande av saxen för att nå högst upp.
Om jag ska köpa en ny sax och ha kvar häckens höjd (ca 2,5m) skulle jag definitivt titta efter en sax med både längre stång och svärd,helt klart.Skall man stå på marken blir det mkt lyftande av saxen för att nå högst upp.
Långa svär är det ont om på stångsaxar har jag noterat.
Den jag kikar på är denna Husqvarna, eller denna Stihl.
Stihl har ju sitt multisystem också där det finns sax och förlängningsrör, men totallängden blir inte större iallafall. Då kan man ju senare frossa i andra tillbehör som är också är helt nödvändiga för en normal villa!
Den jag kikar på är denna Husqvarna, eller denna Stihl.
Stihl har ju sitt multisystem också där det finns sax och förlängningsrör, men totallängden blir inte större iallafall. Då kan man ju senare frossa i andra tillbehör som är också är helt nödvändiga för en normal villa!
Kollade också på dessa modeller men priset på Partnern blev avgörande,nu i efterhand kanske man skulle köpt Stihl,en istället,detta med tanke på om man ska ha hög häck.Det är ju praktiskt om maskinen kan användas till flera saker och byte från häcksax till trimmer går på några sekunder.
Såg också att svärdlängden på de flesta ligger runt 50cm.
Det är bra med dessa bensinmodeller istället för att behöva dra ut ca 100 meter elsladd varje gång.
Såg också att svärdlängden på de flesta ligger runt 50cm.
Det är bra med dessa bensinmodeller istället för att behöva dra ut ca 100 meter elsladd varje gång.
Redigerat:
Klicka här för att svara