Är det någon som har nåt bra tips på vart man kan köpa en enkel (gärna billig) belysning att sätta över diskbänken (alltså i underkant på köksskåpen)?
Idag har vi en vit (eller den VAR nog vit från början) fyrkantig med ett uttag och lysrör. Kan man koppla dit en ny med två uttag utan att göra något större elarbete? Eller är man låst till ett uttag eftersom det är det idag?
Andra bra tips kanske...?

Trekantiga spottar som finns hos elkedjan, 395 för tre st.

Jag köpte just en en meter lång lysrörsarmatur med två extrakontakter (för kaffebryggare/elvisp etc) för ett par hundra kronor på närmaste byggvaruhus. Däremot måste sådan belysning vara kopplad till jordad ledning - vilket innebar att elektrikern fick installera armaturen ;).

Hos hemluckan kosta samma trekantiga spottar 374,70  för tre st.

Yonnas version låter bra tycker jag! Det hade ju varit bra att få två uttag istället för ett, och jordat var det i den gamla, så det är inga problem. Får väl ta en runda till Bauhaus, Silvan och de vanliga byggvaruhusen och se om vi hittar nåt där. Kollade IKEAs på nätet men de hade ju inte så många att välja mellan...men de kanske är snygga också...vad vet jag?
Tack för tipsen!

Har själv installerat Ikeas modulsystem och tycker att det var väldans praktiskt att man kunde kombinera de olika delarna som man ville. Bara att trycka ihop. Valde kombinationen 2 elurtag, 4 spottar, 1 elurtag och en avstängningsknapp. Lite plastigt kanske, men det syns inte på håll.

själv byggde jag in spottar under köksskåpen. En list som täcker spottarna sen borrar man hål för spottarna i en bräda/list som är nog bred för att kunna fästas på två mindre lister (som även dessa täcks av täcklisten)

Satte oxå spottar "puckar" 6 st, satte en täckskiva på undersidan av skåpet och försänkte dem i.

/stefan :o :o :o

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.