Hej,

Har en stor förrådslokal (cirka 30*10 meter) där det förvaras traktorer, jordbruksmaskiner och lite annat.
Nu ska jag montera belysning där och första planen var att montera ett antal konventionella lysrörsrmaturer i taket. 12-15 stycken kanske.

Nu ser jag att börja komma strålkastare med ledteknik och jag funderar på att satsa på sådana istället.
Här är ett exempel på modell
https://www.blocket.se/annons/flera platser/100w_led_stralkastare_for_utomhusbruk_699kr/92060124

Jula har liknande modeller.
Jag tänker mig kanske 4-5 stycken strålkastare jämt fördelade i lokalen.

Så är är det någon som har erfarenhet av sådana här led-strålkastare.
Ger dom bra ljus och håller dom?

Andra förslag på belysning?

(Det ska alltså var en allmänbelysningen. Ska man jobba i lokalen får man komplettera med punktbelysning just då.)

Nu vet jag inte ytan eller takhöjd. Jag har fyra led armaturer 23 watt i taket och två på varje väggsida köpt på Jula i garaget på landet som är ca 40 kvm. Det lyser upp riktigt bra. Ytterst sällan det krävs kompletterande arbetsbelysning.

A
Blir svårt att hitta dit man ska efter man råkat titta in i en ledstrålkastare.

• Gilla
byggobil
  • Laddar…
E
Om takhöjden tillåter skulle jag rekommendera ett antal high bay-armaturer istället. 6st räcker nog gott och väl.

• Gilla
byggobil
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Om takhöjden tillåter skulle jag rekommendera ett antal high bay-armaturer istället. 6st räcker nog gott och väl.
Sent svar. Jag köpte 3 st på Jula och monterade. Det blev superbra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.