Byggahus.se

Bekämpning av vitgröe etc i gräsmatta

25k läst  95 svar

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag har mailat med tillverkarna av boxer i Sverige. Han sa att det även kommer ta sådant gräs man vill ha kvar i gräsmattan, typ rajgräs o rödsvingel. Vad har ni för erfarenhet av det? Stämmer det?

2. mg765
    Medlem · Nivå 8
    Då det är en så kallad "pre-emergent" hindrar den alla typer av fröer från att gro, inkl ädelgräs. Men den påverkar inte o/gräs som redan grott.

3. R
    Medlem Nivå 2
    Vitgröe är ju ettårigt medan de andra sorterna väl är fleråriga?
    Skillnaden borde ju därför vara markant.

4. M
    Medlem Nivå 1
    Lyckades du beställa?

5. R
    Medlem Nivå 2
    Jag har inte tagit mig för att beställa ännu men jag har haft mailkontakt med dem och det ska inte vara några problem. Först mailade jag på polska med hjälp av Google translate men sedan visade det sig att det gick bra med engelska också.

När jag först försökte beställa betalade jag med kort och de drog ett par hundra från kontot. Det visade sig dock att det pris jag betalade inte räckte för att skicka till Sverige. De vill nu att resten ska betalas via PayPal istället för med kort vilket jag inte tagit mig för.

De verkar dock seriösa och hjälpsamma så det bör inte vara några problem.

6. A
    Medlem Nivå 1
    Bor du i skåne? Man kanske kan köpa en skvätt av dig om du inte ska ha allt själv. Det är väl rätt bra koncentrerat om jag förstått det rätt.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka