Jag var på beijer i Växjö idag. Rea kan man väl inte kalla det.

Tyckte det mesta kostade det som andra har som normalpriser.

Ska åka till sommarstället i helgen och hoppas att det inte varit riktigt lika stor hysteri i detta Beijer som det såg ut att ha varit i Göteborg. Ska bli intressant att se vad som kan finnas kvar.

Masses skrev:
dom tog 8900 ink moms för gts10 inkl stativ. Vette sjutton om det är så ett bra pris?!
Med tanke på att DUAB tar 6795 i ordinariepris för den så är det ett överpris. Men om man som Aslm får tag i den med 50% så är det ju bara att slå till. ;)

Edit: Missade att det var inklusive stativ, men priset ligger fortfarande dryga tusenlappen högre.

På Beijers i Karlstad fanns det minst lika mycket DeWalt som Bosch på rean, och mycket Bosch som det inte var rea på, så någon utförsäljning liknade det inte.

Frågade min lokala Beijer (Hässelby) om varför Beijer i göteborg sålde GCM 10SD för halva priset medan de fortfarande körde med ordinarie pris, 7495 kr. Det visade sig att de prissätter lokalt. Varje handlare är fri att bestämma själv och de rear ut det de har alltför många av. Men tydligen finns det viss prutmån. De var beredda att släppa 10SD:n för 6000 utan att jag försökte pruta. Så jag kan tänka mig att man kan få det lite billigare men 50% får jag drömma om. Blev ingen affär....

Jag var och kollade i Västerås nu på morgonen, och det var en besvikelse. Inget spännande erbjudande eller realisation. Som vanligt var det sömnig personal och dammiga hyllor. Hur går de runt egentligen?

De går väl runt på storkunder, typ leverans till mindre byggen och liknande?

mattiasp skrev:
Jag var och kollade i Västerås nu på morgonen, och det var en besvikelse. Inget spännande erbjudande eller realisation. Som vanligt var det sömnig personal och dammiga hyllor. Hur går de runt egentligen?
Vad bra fast dåligt så slipper jag slösa tid på det. Inte för att jag vet vad jag skulle köpt men...

mattiasp skrev:
Som jag skrev innan var jag inne på biejer i Växjö. Men jag kan inte hålla med om "sömnig" personal. De närmast sprang runt, såg glada ut och verkade verkligen vara på hugget! Sen hörde jag varför de stressade så; Det var snart lunchdags och de skulle bestämma sig vart de skulle gå äta. Inte en jävel frågade om jag behövde hjälp. (kom dit 11.45)

När ni nämner det, i Uppsala är de bara på bygglagret som personalen är villiga att hjälpa till.

Jag "fyndade" i alla fall en GST135CE för "DUAB" pris på Beijer här i Stenungsund. Fanns mycket annat kvar också men inte direkt väl skyltat.

Luleås butik var då nästan skam att kalla för rea, det mesta var omärkt i pris sånär som på 50% rabatt skyltarna....smutsigt och oordning samt en personal som är lika charmerande som magica de hex

Sjunger lite...Alla vi som älskar Beijer klappar nu....

Cheesus skrev:
Sjunger lite...Alla vi som älskar Beijer klappar nu....
fast de har duktigt folk som kan räkna materialåtgång i Häggvik

coss skrev:
fast de har duktigt folk som kan räkna materialåtgång i Häggvik
Ja i Västerås också. Köpte 4,5 m längd på brädor men när jag kollade kvittot när jag kom hem så hade de tagit betalt för 5,4 m. Det är kanske så dom går runt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.