659 läst ·
6 svar
659 läst
6 svar
Behövs en backventil vid hydropressen?
Har bytt ut hydropressen och samtliga rör och kopplingar.
Nu får jag ett svajigt tryck vid hydropressen.
Det sjunker tillbaks, trots att inget vatten förbrukas.
Kan det vara så att jag behöver en backventil före hydropressen?
Eller är det vid pumpen i den djupborrade brunnen som åtgärd mycket bättre ska vidtas?
Inte plockat isär det gamla, men det sitter någon grunka där som kanske är en backventil.
Eller är det vid pumpen i den djupborrade brunnen som åtgärd mycket bättre ska vidtas?
Inte plockat isär det gamla, men det sitter någon grunka där som kanske är en backventil.
Det behöver ju finnas nånstans. Min sitter vid pumpen, men så länge det är före hydropressen borde det vara lugnt.
Det kan ju kommit något skräp i din existerande backventil som gör att den inte stänger helt. Om du inte precis plockat ihop systemet så skulle jag nog kolla där. Trasslar det för mycket, så hade jag nog lagt in en ny bv vid hydropressen.
Det kan ju kommit något skräp i din existerande backventil som gör att den inte stänger helt. Om du inte precis plockat ihop systemet så skulle jag nog kolla där. Trasslar det för mycket, så hade jag nog lagt in en ny bv vid hydropressen.
Du har fel lufttryck i hydropressen.L leif123 skrev:Har bytt ut hydropressen och samtliga rör och kopplingar.
Verkar besvärligt att plocka upp pumpen, så lättare att sätta en före hydropressen.B BSOD skrev:Det behöver ju finnas nånstans. Min sitter vid pumpen, men så länge det är före hydropressen borde det vara lugnt.
Plockade nu isär de gamla kopplingarna och hittade en där (som inte passar ihop med nya systemet).
Hittar ingen på Amazon
Om du berättar vad du har för diameter och typ av rör kanske du kan få förslag på bv. Det borde finnas på amazon, men även andra nätbutikerL leif123 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behövs en urfräsning i golvsockel vid diskmaskin och vinkyl?
Kök -
Behövs rengöring av ventilationskanaler vid frånluftsvärmepump?
Ventilation -
Behövs bygganmälan vid flytt av kamin?
Ved, Pellets, Flis -
Behövs backventil vid bevattningssystem/sprinkler från utkastare
Trädgård allmänt -
Behövs patronbackventil vid shuntad värmekrets från Ack-tank?
Värme allmänt