7 364 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Behöver tips och funderingar kring garagebygget!
Firmor som lägger papp garanterar 20 år. Faktum är att pappen är så tät att den klarar att konstant stå under vatten. Jag pratade med en firma om detta, då jag hade en pöl på mitt tak som i princip alltid var där. Och de sa, att det inte var några problem. Det håller för det.
Om du får fuktskada, beror det på ett dåligt läggningsarbete eller att du inte har lagt ny papp på taket 20 år senare utan att det har gått 25 år och inget gjorts. Eller att konstruktionen har rört på sig väldigt mycket. Den nya pappen är mycket flexibel.
Men som du säger, det viktiga är ju att det blir snyggt också. Och det har du säkert funderat ut, så det blir.
Om du får fuktskada, beror det på ett dåligt läggningsarbete eller att du inte har lagt ny papp på taket 20 år senare utan att det har gått 25 år och inget gjorts. Eller att konstruktionen har rört på sig väldigt mycket. Den nya pappen är mycket flexibel.
Men som du säger, det viktiga är ju att det blir snyggt också. Och det har du säkert funderat ut, så det blir.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaaaaaa! Äntligen blev bygglovet klart! Tog lite tid. Men nu så!
Och det dröjde inte många timmar innan grävaren kom...
Logga in
Skapa konto
I vecka 27 kör vi igång på allvar. Då ska allt vara klart för att sätta kantelementen och så småningom gjuta plattan.
Funderar just nu på om plattan ska gjutas ihop med huset eller om man ska lägga åldersbeständigplast mellan ny och gammal platta. Någon som har några tankar där?
HJÄLP MIG!
Behöver veta lite hur jag ska utforma garaget. Se bifogad bild.
Som man ser är garaget ca 30 cm bredare ovanför bilen. Men tänker mig ha liften precis vid infart i garaget. Tänker jag fel? Eller skulle man satt liften längst in i garaget istället?
Garaget är ca 4.5m brett på sitt smalaste ställe och runt 4.8m på sitt bredaste.
Tankar och funderingar?
Behöver veta lite hur jag ska utforma garaget. Se bifogad bild.
Som man ser är garaget ca 30 cm bredare ovanför bilen. Men tänker mig ha liften precis vid infart i garaget. Tänker jag fel? Eller skulle man satt liften längst in i garaget istället?
Garaget är ca 4.5m brett på sitt smalaste ställe och runt 4.8m på sitt bredaste.
Tankar och funderingar?
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Rädda renoverat sekelskifteshus lite - behöver tips
Byggnadsvård -
HJÄLP! Behöver förvaringstips -planerar kök med IKEA på fredag 18/7!
Kök -
Hur göra med sluttningen mot huset? Behöver tips.
Grund & Markarbeten -
Hur åtgärdar jag sluttningen mot huset? Behöver tips.
Trädgård allmänt -
Funderingar runt badrumsrenovering , behöver alla tips jag kan få.
Badrum