Hej,
Bor i ett hus som är nästan u format. Jag bifogar med en ritning. Den röda pricken är där inkommande fiber är samt router. Jag behöver ha nätverkstäckning även där ringer vid den gröna markeringen är, vilket det inte är idag. Fågelvägen är det ca 20m dit.
Hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Vi kommer placera barnens lekrum där med spelkonsol och datorer.
Bor i ett hus som är nästan u format. Jag bifogar med en ritning. Den röda pricken är där inkommande fiber är samt router. Jag behöver ha nätverkstäckning även där ringer vid den gröna markeringen är, vilket det inte är idag. Fågelvägen är det ca 20m dit.
Hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Vi kommer placera barnens lekrum där med spelkonsol och datorer.
Hej! Jag skulle rekommendera dig att köra med meshroutrar. De sprider täckningen över hela kåken om du placerar de med ett taktiskt avstånd mellan varandra. Jag använder mig utav TP-links variant som heter Deco, där det finns en app till som du kan styra allt med!T Test1234567 skrev:Hej,
Tack för svar. Hur skulle du isåfall placerat noderna enligt min planlösning?R Rotkiv10 skrev:
Kan man gå raka spåret över uteplatsen till det rummet eller ska man gå inomhus via korridoren?
T Test1234567 skrev:Tack för svar. Hur skulle du isåfall placerat noderna enligt min planlösning?
Kan man gå raka spåret över uteplatsen till det rummet eller ska man gå inomhus via
Om du väljer att köpa modellen jag har så ingår det 3st routrar och då hade jag placerat en i samband med fiberuttaget, en någonstans i mitten av huset och en vid din markering. Då kommer du få fin täckning överalltT Test1234567 skrev:
Är det någon som provat mesh med acceccspunkter för utomhusanvändning ? En tanke som slog mig är att placera en nod på vägen på altan och sen en nod i rummet som är röd markerar. Det är ändå den närmaste vägen så borde vara störst chans att få bäst signal?
Alternativet är att dra en TP kabel uppe på vinden och placera en AP i närheten av rummet med röd markering och sen en AP nedanför taket som får skicka in signal i rummet?
Alternativet är att dra en TP kabel uppe på vinden och placera en AP i närheten av rummet med röd markering och sen en AP nedanför taket som får skicka in signal i rummet?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är det för storlek på säkerhetsventiler på Thermia Atec Luft/vatten pumpen , behöver byta dem men med större Bar. Har just nu 1,5 bar
Värme allmänt -
Behöver större varmvattenberedare
Värme allmänt -
Betongplatta något större än växthuset - behöver den skyddas?
Grund & Markarbeten -
Spiro i murstock, behöver några mm större hål
Ventilation -
Större sommarhus som behöver luft/vatten VP, vad välja?
Värmepumpar