Hej

Jag är i full gång att bygga ett nytt kök efter flera års planering. Behöver nu anlita rörmokare och elektriker för att allt ska hamna på rätt ställe. Har sett att det finns flera tjänster på nätet man kan boka rörmokare och elektriker Offerta.se, Direktbokning.se etc. Är dessa sidor skit och det är bättre att anlita lokala företag? Tycker det verkar som en djungel och smidigt om man slipper ringa runt och istället boka på nätet. Jag bor i Dalarna.

Finns inte så många elektriker anslutna till offerta, Servicefinder osv, skadar inte kolla

Hej och välkommen till forumet Ingemar!

Fråga dina grannar, vänner och bekanta istället om de har anlitat nån de kan rekomendera.

• Gilla
Ingemar20 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Det brukar vara de sämsta hantverkarna som finns på den typen av siter. De som är bra får jobb ändå via tidigare kunder och deras rekommendationer.

Prata med grannar, kollegor och andra i närheten för att få redan på bra firmor.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Okej, vet du något om dom andra? Direktbokning.se?

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet Ingemar!

Fråga dina grannar, vänner och bekanta istället om de har anlitat nån de kan rekomendera.
Är nyinflyttad, har inte hunnit bekant mig med grannarna än! Men kanske dumt att boka från internet verkar ju kunna komma vilket företag som helst då! såg att det inte var jättebilligt heller!

Om du inte känner grannarna är det ett utmärkt tillfälle att börja prata med dem, det kanske till och med finns nån duktig lokal förmåga som kan klämma in ditt lilla projekt.

• Gilla
Hampusca och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om du inte känner grannarna är det ett utmärkt tillfälle att börja prata med dem, det kanske till och med finns nån duktig lokal förmåga som kan klämma in ditt lilla projekt.
Det har du helt rätt i!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.