Det här tunnaste pappret som sitter mot putsen, måste allt bort? Det går Bara få bort mikroskopiska bitar och jag blir galen snart... :D

Vi ska sätta tunnare renoveringstapet som sätts upp med våtlim innan vi tapetserar.

ImageUploadedByTapatalk1394100502.574315.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det kommer nästan säkert att lossna när du sätter renoveringstapeten och då får du blåsor i den istället.

De sista pappersbitarna brukar vara lätt att ta bort men du måste blöta ner dom. Det enklaste just nu är mog att bara använda en blomspruta och blöta pappersbitarna som återstår. Lite mer avancerat är att köpa/hyra en tapetborttagare som använder ånga, då går det på två röda minuter.

Jag blöter med blomspruta redan, men det är hopplöst pill. Har fått bort en del till iaf. Bara att fortsätta då alltså. Tur jag har en bra ljudbok. :)

Och ett tredje alternativ är att rolla på rikligt med tapetklister, smacka på en plast så att det blir hyfsat lufttätt, vänta 30-60 min och sedan bara skrapa av det med en spackelspade.

• Gilla
Annkina
  • Laddar…
rör ihop tapetklister (av pulver och vatten), smeta på, drick kaffe, dra loss lätt

• Gilla
Annkina
  • Laddar…
Kurtivan skrev:
rör ihop tapetklister (av pulver och vatten), smeta på, drick kaffe, dra loss lätt
Aha! Smart!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.