2 481 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Behöver hjälp med planlösning, Tranan
Vi har fastnat för huset Tranan, Fiskarheden men skulle vilja ha tips på bra planlösning på bottenvåningen. Vi vill ha sovrum på minst 12 kvm. Tvättstuga där den är i dag. Köket tänkte vi kanske kunde va där som allrummet är. Väggen mot sovrummet ska va till köksintreding. Jag vill ha ingågn till sovrum från hallen och inte köket. Vardagsrum kan jag tänka mig ha där köket står i dag. Ja lite tankar om hur jag virrat kring med ideér men jag tar med glädje mot förslag på hur ni andra skulle lösa det.
Annars så kommer vi har tre takkupor som modellen spoven har. Fick förslag på en takhöjd på 2,70 på bottenvåningen men blir inte det lite tokigt? Köksintredningen kommer inte gå till tak då?!!! Skall också ha sekelskiftspanel på huset. Lite gammal stil är jag ute efter.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Lin
Annars så kommer vi har tre takkupor som modellen spoven har. Fick förslag på en takhöjd på 2,70 på bottenvåningen men blir inte det lite tokigt? Köksintredningen kommer inte gå till tak då?!!! Skall också ha sekelskiftspanel på huset. Lite gammal stil är jag ute efter.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Lin
En länk kan jag väl fixa! Fiskarheden Tranan
Köket rakt fram kan bli bra. Så har vi bott och jag trivdes mycket bra med det. När jag själv försökte rita något liknande en gång i tiden hade jag svårt att få till detaljerna dock. Men det berodde nog mest på ett jag ville ha in trappan i köket också!
Jag tycker att klädvården är för smal. Vill ha ordentlig plats för avhängning på den sida där det inte är maskiner och annat. Något som man inte tänker på är hur mycket utrymme det går åt för diverse kablar och IT-tjafs! Hos oss tar det 2/3 av motsvarande vägg. Det är ungefär det enda jag inte är nöjd med i vårt hus... Önskar att vi hade planerat det annorlunda, på en ändå död vägg bakom en dörr t ex.
Om köksskåpen går ända upp när takhöjden är 270 cm beror väl på hur höga skåpen är
. Kanske svårt att fixa en budgetlösning, men det kan bli hur läckert som helst! Men annars är jag personligen inte mycket för extra takhöjd. Jag tycker att det kostar mer än det smakar, inte minst i uppvärmning, och den kostnaden rullar ju på.
Tranan är ett vackert hus!
Köket rakt fram kan bli bra. Så har vi bott och jag trivdes mycket bra med det. När jag själv försökte rita något liknande en gång i tiden hade jag svårt att få till detaljerna dock. Men det berodde nog mest på ett jag ville ha in trappan i köket också!
Jag tycker att klädvården är för smal. Vill ha ordentlig plats för avhängning på den sida där det inte är maskiner och annat. Något som man inte tänker på är hur mycket utrymme det går åt för diverse kablar och IT-tjafs! Hos oss tar det 2/3 av motsvarande vägg. Det är ungefär det enda jag inte är nöjd med i vårt hus... Önskar att vi hade planerat det annorlunda, på en ändå död vägg bakom en dörr t ex.
Om köksskåpen går ända upp när takhöjden är 270 cm beror väl på hur höga skåpen är
Tranan är ett vackert hus!
Klicka här för att svara