Tanken var att köpa färdiga byråer men efter att letat på marknaden så är de djupaste byråerna 58 cm åtminstone det jag har sett. Jag skulle behöva minst 100cm djupt lådor så jag kan utnyttja hela utrymmet under sängen. Sängen ska vara byggd på plats ca. 1,20 cm från marken och det är 180cm lång och 105 cm bredd så jag skulle önska bygga eller köpa två byråer som är ca. 1,10cm högt, 80cm bredd och helst mellan 90 och 100 cm djupt.
Vad ska man välja för material och finns det något jag kan göra för att underlätta bygget 🤔 är amatör med god vilja att lära mig 😅 så kom gärna med era bästa lösningar

Jag hade köpt en/två byrå/er med de fronter du vill ha. Sedan köpt längre lådskenor som passar och byggt lådor utifrån den mall du har med de fronter och sidor du då har. Alltså bara tagit bort bakstycket och lådorna från det du köper.

Det är nog snabbast och enklast att göra så. Jag har gjort ett par liknande fuskbyggen med inbyggnad av IKEA-möbler och det har blivit väldigt bra. Använde IKEA Malm på liknande sätt till en loftsäng när dottern var liten.

Det är rätt jobbigt att få alla mått rätt så färdiga mått från ramarna är att föredra.

• Älska
Dulcinea
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade köpt en/två byrå/er med de fronter du vill ha. Sedan köpt längre lådskenor som passar och byggt lådor utifrån den mall du har med de fronter och sidor du då har. Alltså bara tagit bort bakstycket och lådorna från det du köper.

Det är nog snabbast och enklast att göra så. Jag har gjort ett par liknande fuskbyggen med inbyggnad av IKEA-möbler och det har blivit väldigt bra. Använde IKEA Malm på liknande sätt till en loftsäng när dottern var liten.

Det är rätt jobbigt att få alla mått rätt så färdiga mått från ramarna är att föredra.
Du har en poäng där. Ska undersöka vidare då det låter som en bra lösning. Tack 😃

D Dulcinea skrev:
Du har en poäng där. Ska undersöka vidare då det låter som en bra lösning. Tack 😃
Varsågod.

Det är intressant hur ofta man gjort något liknande som folk frågar efter i detta forum. Jag tror att det betyder att jag börjar bli gammal... 🤔
...men jag är inte nära pension än...

• Haha
Dulcinea
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.