Byggahus.se
Hej!

Jag ska lägga 14mm ekparkett på övervåningen i vårt nybyggda Nybro. Skumplasten som ska ligga under är inköpt, mini"slägga" och "baksmälla" samt en till grunka är också inköpt. Hur går jag tillväga?

Skumplasten ska ligga underst :) men ska den ligga bara på golvytan eller ska jag har skumplastlakanen så att de går upp en bit på väggen? (för att sedan skära bort det som sticker upp?)

Sen sätter jag ut distanser och lägger golvet?

Om det är en av masinotskivorna som kikar upp ca 1mm i en av skarvarna behöver jag då spackla det eller slipa ner skarven?

Har någon en bra walkthrough/instruktion?

Tacksam för hjälp!
 
Du borde ha en "läggningsinstruktion" i parkett paketen. Du behöver ej göra uppvik på foamen. Håll ca 5 - 10 mm springa mot alla väggar, med parketten.

Lycka till!
 
kimpo skrev:
Du borde ha en "läggningsinstruktion" i parkett paketen. Du behöver ej göra uppvik på foamen. Håll ca 5 - 10 mm springa mot alla väggar, med parketten.

Lycka till!
Hittade inget i parkettpaketet jag öppnade först. Istället hittade jag en instruktion på Coop Bygg. ;) Ska upp nu och strula runt lite. Sätta distanser och fundera. ;) Tack för tipset!
 
har du golvvärme?
isf tror jag att det skall ligga triofolplast under.
lr om du köper skumplast...

mvh
snickar estwing
 
Ingen golvvärme finnes :) Golvet i första rummet lagt. Idag blir det rum nummer 2s tur!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.