Jag håller på att byta isolering och panel samt försöker bli av med en envis lukt i vårat hus.
När jag plockat bort panelen ser jag att dem bhandlat timret med något. Borrat hål över hela fasaden där dem antagligen sprutat in något medel.
Detta är troligtvis gjort någongång på 70-talet och jag är orolig över att det ska vara giftiga ämnen som vi exponeras för.
Är det någon annan som känner igen detta, och vad ska man göra? Byta ut timret? Plocka ner och försöka regla upp vägg ist?

• Vägg med borttagen panel visar timmer behandlat med borrade hål, fönster med vit karm till vänster och stege lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Känns långsökt att man skulle ha borrat så många hål för nån behandling? Däremot så ser den ju väldigt grå ut ytan så det kan ju vara så att timret är återanvänt från nåt annat och att den varit lerklinad. Då kan man ju ibland slå in pinnar så man får bättre fäste.

ser inga spår av att den har varit lerklinad dessvärre. Det luktar även en del, hålen är i nedåtgående riktning vilket tyder på att dem hällt i någonting

Närbild

• Närbild på trävägg med många borrhål och flisor från bearbetning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.