Jag har ett matbord som jag beställt av en möbelsnickare. I massivt rödbok. Med åren har bordsskivan blivit matt och fått en del fläckar. Tänker slipa det för att ta bort fläckarna, men hur behandlar jag det sedan så att det ser snyggt ut? Tips någon?
 
Olja.
Nu är ju inte bok lika hårt som ek, men jag kan tänka mig att det är ungefär samma procedur ändå. Fråga gärna i en lokal färghandel.
Vi har ett ekbord som är oljat ett par varv. Jag har även oljat mitt skrivbord som är en skiva i stavlimmad björk. Båda har blivit jättebra.
http://www.henkesmalartips.se/sv/mala-mobler_olja-massivt-ekbord.html
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.