Hej expertpanelen!

Renoverar hallen och skall bredspackla inför målning. Nu sitter där målad glasfiberväv. Den sitter bra med endast några små områden med bom, vilka jag kan skära bort. Å andra sidan verkar jag kunna dra av den i stora sjok om jag tar i lite, och då blottas tapeten under (se bilden). Skulle ni i detta fall försöka slita ner väven, eller spackla på väven?

Tacksam för svar!

• En vägg med avdragen målad glasfiberväv som avslöjar tapet under i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle låta väven sitta kvar där den sitter fast. Väven kan hjälpa till att hålla ihop skarvar mellan skivor om det finns sådana. Dessutom onödigt arbete att ta bort den om det inte behövs av något skäl.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Jag skulle låta väven sitta kvar där den sitter fast. Väven kan hjälpa till att hålla ihop skarvar mellan skivor om det finns sådana. Dessutom onödigt arbete att ta bort den om det inte behövs av något skäl.
Jag tänker lite så också. Nu är där inga skivor, utan blåbetong och tegel som är putsad. Men väven kan ju göra att småsprickor och småsättningar håller ihop och inte syns igenom.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.