Hej,
Ska installera en Gardena gräsklippare . Jag har en plantering på gården som en "ö" i gräsmattan , där har jag framdragen el så det skulle var lämpligt att ha ladd-stationen på "ön". Blir lite osäker hur jag ska dra begränsningskabeln, I vanliga fall ligger ju ladd-stationen i ytterkant av kabeln men här blir det lite annorlunda.
Kan man dra som på min skiss ?
Rosa=Begränsingskabel
Gul= Guidkabel
De streckade rutorna är byggnader.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Johan
Ska installera en Gardena gräsklippare . Jag har en plantering på gården som en "ö" i gräsmattan , där har jag framdragen el så det skulle var lämpligt att ha ladd-stationen på "ön". Blir lite osäker hur jag ska dra begränsningskabeln, I vanliga fall ligger ju ladd-stationen i ytterkant av kabeln men här blir det lite annorlunda.
Kan man dra som på min skiss ?
Rosa=Begränsingskabel
Gul= Guidkabel
De streckade rutorna är byggnader.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Johan
Blir bra det där som du ritat.
Angående guiden så kan du tänka att den har två olika funktioner;
1) Att "fånga upp" klipparen när den skall parkera och leda den till laddstationen.
2) Möjligheten att sätta upp startpunkter på guiden och välja hur ofta den skall starta från respektive startpunkt.
2) Säger ju sig själv att guiden då måste passera de områden där du vill kunna sätta en startpunkt.
1) Kan det vara bra om guiden passerar alla områden där klipparen kan tänkas "bli instängd" en längre tid.
Nu tror jag inte att det är något problem i ditt fall, men man skulle kunna tänka sig att dra upp guiden i området uppe till vänster bakom laddstationen.
1) Att "fånga upp" klipparen när den skall parkera och leda den till laddstationen.
2) Möjligheten att sätta upp startpunkter på guiden och välja hur ofta den skall starta från respektive startpunkt.
2) Säger ju sig själv att guiden då måste passera de områden där du vill kunna sätta en startpunkt.
1) Kan det vara bra om guiden passerar alla områden där klipparen kan tänkas "bli instängd" en längre tid.
Nu tror jag inte att det är något problem i ditt fall, men man skulle kunna tänka sig att dra upp guiden i området uppe till vänster bakom laddstationen.
Tack så mycket för svaret , funderar på att dra om guidekabeln till det område som du pratade om .C cpalm skrev:Blir bra det där som du ritat.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fixa kabelbrott på begränsningskabel Meec tools robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Felsöka begränsningskabel
Robotgräsklippare -
Behöver jag ta bort den gamla begränsningskabeln för robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Automower 320/420 slutat följa begränsningskabel
Robotgräsklippare -
Hjälp! Omdragning av begränsningskabel!