Fairlane
Jag har köpt 2 hus och sålt ett (samt lägenheter) och jag har aldrig varit med om att man gått igenom städningen tillsammans.

Tänk positivt, det kunde alltid vara värre. Säljarna till vårt förra hus (fantastiska människor) berättade att när de köpte så var säljarna ett skilsmässopar som knappt kunde vara i samma rum och bara ville bort från hus och allt. De fick inte mycket från säljarna. Det fanns ingen lista för elcentralen så de fick börja med att skruva ut alla säkringar och sen ta en i taget och lista ut vad den gick till...

• Gilla
Sam1981
  • Laddar…
Dåså, jag släpper städningen. Men hoppas allt är bra annars!

Tack för bra och snabba kommentarer. Mycket värt.

Det kanske inte är städat ännu?
De måste vara klart till inflyttningsdagen. Teoretiskt så ska det väl vara klart senast när sista biten är klar i köpeprocessen. Problemet är nyckeln....

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Sam1981 Sam1981 skrev:
Akut Uppdatering!

Nu vill inte säljaren ens träffa mig och gå igenom städningen innan tillträdet! Vad gäller här, och vad är mina rättigheter? Huvudvärk!
..normalt är det väl sånt man klagar på i efterhand, jag menar de 5-6 bostäder jag varit med och köpt.. så går man på visning.. sedan får man inte gå dit igen förrän på besiktningen.. sedan efter man fått nyckeln av mäklaren

Har man tur, kan man få komma dit en gång.. för att tex mäta rummen eller liknande (oftast med mäklaren).

Detsamma har gällt omvänt, när vi sålt hus.. har man nog med allt inför försäljningen.. så när man väl har en köpare och allt är ”klappat och klart” i detnärmsta.. ja då vill man ju inte ha dem hängandes över sig helst.. man har själv en flytt, städning och nyköp av bostad framför sig.

inte för man vill vara otrevlig eller så, bara att ja.. man går till mäklaren så man ska slippa den allmänna kontakten med köparna - annars hade man lika gärna kunnat sälja själv :)

Vi har dock haft ett par förstagångsköpare.. och de har vi haft lite mer tålamod med - men tillslut (i ena fallet) fick vi säga åt dem att ta allt genom mäklaren (både före och efter köpet.. de ringde om trasiga glödlampor.. strimmor på fönstret osv)

Det är inte lätt, varken att köpa eller sälja!
Man köper alltid lite hmm.. ”grisen i säcken”

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.