Hej!
Från bilderna så har jag lite problem med att det finns hål eller utrymme mellan dörrkarmen och golvet.
Min tanke är använda sig av kvartett stav fram till början av dörrkarmen.
Därefter så får man använda sig av skurblock som är mer avsågen för att den ska bli mer anpassad mot dörrkarmen.
Vad är din bedömning om det?
Finns det andra alternativ?
Tack på förhand!
Idag:
Bilden nedan är förslag:
Från bilderna så har jag lite problem med att det finns hål eller utrymme mellan dörrkarmen och golvet.
Min tanke är använda sig av kvartett stav fram till början av dörrkarmen.
Därefter så får man använda sig av skurblock som är mer avsågen för att den ska bli mer anpassad mot dörrkarmen.
Vad är din bedömning om det?
Finns det andra alternativ?
Tack på förhand!
Idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Bilden nedan är förslag:
Logga in
Skapa konto
Skurblock?
Skurkloss är väl mer korrekt namn. https://sv.wikipedia.org/wiki/Skurkloss
Det här citatet var bland annat det som var roligt: förr i tiden, då de skurade golven med mycket vatten, ruttnade den understa delen av dörrfodret och då bytte man helt enkelt ut den.
OT:
Jag förstår inte vad det var för fel på den artikeln? Den presenterar några troliga förklaringar utan att ta ställning till vilken som är riktig. Till skillnad från traditionella uppslagsverk som ofta är både föråldrade och felaktiga redan innan de ges ut så får man med Wikipedia en löpande uppdatering och granskning av väldigt många läsare. Vet du det korrekta svaret så är det bara att registrera en användare och uppdatera artikeln.
Nej, är det något som är fördummande så är det traditionella uppslagsverk och läroböcker.
Jag förstår inte vad det var för fel på den artikeln? Den presenterar några troliga förklaringar utan att ta ställning till vilken som är riktig. Till skillnad från traditionella uppslagsverk som ofta är både föråldrade och felaktiga redan innan de ges ut så får man med Wikipedia en löpande uppdatering och granskning av väldigt många läsare. Vet du det korrekta svaret så är det bara att registrera en användare och uppdatera artikeln.
Nej, är det något som är fördummande så är det traditionella uppslagsverk och läroböcker.
Du stärkte precis min tes om samhällets fördumningjac skrev:OT:
Du får nog förklara vad det är som du anser vara fel på wiki-artikeln och hur den skulle bidra till samhällets fördumning.
Kan man inte argumentera för sin åsikt så ska man hålla dem för sig själv
Kan man inte argumentera för sin åsikt så ska man hålla dem för sig själv
Det är omstritt vad skurklossen egentligen hade för funktion. Ingen minns. Förklaringen att den skulle ruttna har jag läst i en byggnadsvårdsbok, så det är inget som den som skrivit på Wikipedia hittat på själv. Namnet skurkloss antyder dessutom att det skulle kunna vara så (eller att man skulle skada den vackrare listen med vårdslöst bankande med skurborsten). Att man skulle använda så mycket vatten att inredning ruttnar känns dock ganska långsökt....
Produkter som diskuteras: "skurborsten"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Bortsett från ordklyveriet tidigare i denna tråd. Jag tycker en xxxklots funkar utmärkt (oavsett historiskt ursprung och syfte). Dessa har i realiteten funnits i många gamla hus. Gör den lite bredare än fodret och lite högre än golvsockeln. Den kan också med fördel vara lite tjockare än foder/sockel. Sedan fasar man ned kanterna där den ansluter mot foder och sockel så att de ansluter kant i kant. Kan bli riktigt snyggt.