Min erfarenhet av 60 djup är att det kommer bara hamna en massa grejer längst in som gömmer sig sen beror det ju så klart på syftet med hyllan. Är den för att förvara allmän utrustning till typ friluftsliv och lådor med saker osv så är det väl lämpligt men om det är för allmän förvaring av sprayburkar och annat bra att ha för mek och garageverksamhet så är som sagt min upplevelse att man använder de yttersta 20 cm flitigt och innanför hamnar det en massa bortglömda saker.