3 816 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Bauhaus har bytt skruvleverantör. Var hittar jag skruven?
Det här är min favoritskruv när det krävs precision med lister och annat. Ca 3mm smal. Borrspets. Liten skalle. Och torx. Och den fanns i olika längder. En oerhört praktisk skruv. Dessutom såldes den i lösvikt.
Men nu verkar Bauhaus bytt leverantör av skruv. Inte någon stans hittar jag ens liknande skruv. Är det någon som har några tips om var jag kan hitta sådan här skruv? Eller liknande?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men nu verkar Bauhaus bytt leverantör av skruv. Inte någon stans hittar jag ens liknande skruv. Är det någon som har några tips om var jag kan hitta sådan här skruv? Eller liknande?
Produkter som diskuteras: "Listskruv"
Golv- & listskruv
Golv- och listskruvar är specialdesignade för att användas vid fästning av golv, lister och socklar. Dessa skruvar har ofta en tunn profil och en liten huvuddiameter för att minimera synligheten när de är på plats, samtidigt som de ger en
Läs mer
Den listsktuv jag hittar är ofta för grov och har för stor skalle. Ofta är de förpackade i små påsar och styckepriset på skruven blir 10 spänn styck.
Kom gärna med konkreta tips om du känner till någon specifik produkt.
Kom gärna med konkreta tips om du känner till någon specifik produkt.
Grabber LTX verkar likt det du söker.
Finns med vit, blank och kopparfärgad skalle.
Sök efter sockelskruv så hittar du mer liknande denna. Bauhaus har nån Essve variant men den saknade nog borrspets.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Finns med vit, blank och kopparfärgad skalle.
Sök efter sockelskruv så hittar du mer liknande denna. Bauhaus har nån Essve variant men den saknade nog borrspets.
Den där grabberskruven är grövre.
Däremot verkar Claes Ohlson ha något liknande. Men dåligt utbud på längder, och de säljs i små påsar. Dvs dyr skruv.
Däremot verkar Claes Ohlson ha något liknande. Men dåligt utbud på längder, och de säljs i små påsar. Dvs dyr skruv.
Essve har tunn listskruv med tx10 bits till skallen. Brukar alltid ha ett par olika längder hemma för samma som du skriver om.
Det är ju också en tillgänglighetsfråga. Det går nog att hitta skruv att beställa på nätet. Men det är leveranstider och frakt och elände. Jag saknar verkligen Bauhaus utbud där man bara kunde köpa den här skruven på lösvikt i längder om var 5e mm. Mkt synd att de slutade med detta.
Visst kan man förborra. Men det är inte där skon klämmer. om man tex ska skruva allmogelister (ibland behöver man ju klämma in dem lite extra) och sätta skruven mitt i vecket så vill man ha skruv med liten diameter. Både gänga och skalle. Framför allt skalle. Samma sak när man måste sätta en skruv väldigt nära en kant. Då vill man ju inte ha en skalle som går utanför kanten, eller mosar ut träet.Z z_bumbi skrev:
Det gamla sortimentet av Bauhaus lösvikt har bytts ut mot ett nytt sortiment som delvis överlappar med det gamla. Men skruven i mitt första inlägg verkar inte gå att få tag på längre.